• ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
  • کد خبر: 5001
عکس-شاخص-تحلیل (3).png

در این گزارش، طلای آبشده، سکه نقدی و آتی از لحاظ تحلیل بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، طی هفته آینده گزارش های زیادی از وضعیت اقتصادی آمریکا منتشر نخواهد شد، این در شرایطی است که جمعه آینده  گزارش های مهمی مربوط به آمار خرده فروشی ها، شاخص قیمت تولید کننده و شاخص تمایلات مصرف کننده انتشار می شود. البته روز دوشنبه گزارش تراز تجاری چین نیز منتشر می شود که میتواند حائز اهمیت باشد. بنابراین تا روز جمعه بعید به نظر میرسد که گزارش های اقتصادی بتوانند تاثیر چندانی روی اونس بگذارند.

تحلیل آبشده طلا

هفته گذشته اشاره شد که قیمت در صورت شکست ۴۹۵۵۰۰ میتواند تا ۵۰۰هزار رشد کند. مشاهده میکنیم که قیمت پس از برخورد به ۵۰۰هزار واکنش نزولی بسیار خوبی نشان داد. در واقع قیمت به خوبی نقش خود را ایفا کرد و سطوح مد نظر ما را تایید کرد. برخوردها به ۴۹۲۵۰۰ و پولبک به ۴۹۵۵۰۰ را ملاحظه کنید.

سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۴۹۲۵۰۰ - ۴۹۵۵۰۰ - ۵۰۰۰۰۰

در حال حاضر اونس با ریزش بسیار قوی که در اثر گزارش NFP انجام داده است مجددا به کانال ۱۳۳۰ برگشته است. پس احتمال دارد که آبشده به حمایت ۴۸۶۵۰۰ بازگردد و از آنجا به سمت سطوح مقاومتی خود حرکت کند. اما یکی از محتملترین مکان ها برای رخ دادن سناریو افزایشی، محدوده ۴۸۳۰۰۰-۴۸۱۰۰۰ می باشد که یک سطح حمایتی قوی به همراه خط روند صعودی بلند مدت را داریم. همچنان قدرتمندترین مقاومت آبشده همان ۵۰۰۰۰۰هزار می باشد.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۴۸۶۵۰۰ - ۴۸۳۰۰۰ - ۴۸۱۰۰۰ - ۴۷۶۵۰۰

همانطور که در بالا گفتیم، اونس با ریزش شدید خود باعث افت قیمت آبشده شد. احتمال دارد آبشده یک پولبک به ۴۹۲۵۰۰ انجام داده و سپس مسیر ریزش را ادامه دهد. سطوح حمایتی نیز در بالا گفته شده است. اما مهمترین آنها محدوده ۴۸۳۰۰۰-۴۸۱۰۰۰ می باشد. در صورتی که اونس اهداف پایین تری در سر داشته باشد، باید ۴۷۶۰۰۰ را با قدرت به پایین بشکند. با وجود این خط روند کار سختی خواهد بود و به نظر میرسد مدت زمانی انجام این کار طول بکشد.

تحلیل سکه نقدی

همانطور که در تایم هفتگی دیده می شود، مقاومت لایه مقاومتی بین ۱۱۲۰۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰۰۰ که همچنان پایدار است، و در حال حاضر با شکست ۱۰۸۰۰۰۰ می تواند به سطح ۱۰۵۰۰۰۰ دست پیدا کند.و با شکست سطح قیمتی ۱۱۲۰۰۰۰ می تواند در لایه مقاومتی نفوذ کند.

سناریو افزایشی در تایم ۴ ساعته

مقاومت ها:۱۱۱۰۰۰۰ - ۱۱۱۵۰۰۰ - ۱۱۲۱۰۰۰ - ۱۱۲۹۰۰۰

با توجه به شکست های که به سمت پایین رخ داده است، در حال حاضر سناریو افزایشی احتمال عملی شدن آن کم است اما لازم است در صورت صعودی شدن قیمت سناریویی برای ان در نظر گرفت که این سناریو در مرحله اول با شکست ۱۱۱۵۰۰۰ عملی خواهد شد و اهداف پیش رو ۱۱۲۱۰۰۰ و ما بین ۱۱۲۱۰۰۰ و ۱۱۲۹۰۰۰ پیش بینی می شود و در صورت گذر از سقف قیمتی ۱۱۲۹۰۰۰ احتمال رشد قیمت تا محدوده ۱۱۵۰۰۰۰

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۱۱۰۵۰۰۰ - ۱۱۰۰۰۰۰ - ۱۰۹۵۰۰۰ - ۱۰۸۹۰۰۰ - ۱۰۸۰۰۰۰ - ۱۰۷۸۰۰۰ - ۱۰۶۸۰۰۰ - ۱۰۵۰۰۰۰

با توجه به کاهش تا سطح قیمیت ۱۱۰۵۰۰۰ با شکست این سطح قیمتی احتمال کاهش قیمت در مرحله اول ۱۱۰۰۰۰۰ و شکست این سطح می تواند تا کف قیمتی هفته های اخیر ادامه داشت باشد که اهداف ۱۰۹۵۰۰۰ - ۱۰۸۹۰۰۰ و ۱۰۸۰۰۰۰

در مرحله بعدی سناریوی کاهشی در تایم هفتگی رخ می دهد و شروع کاهش قیمت با شکست ۱۰۸۰۰۰۰ پیش بینی می شود و هدف پولبک به سطح تاریخی ۱۰۵۰۰۰۰ خواهد بود و اما می تواند در میانه راه با شدت گرفتن روند صعودی اونس حمایت شود و به سمت بالا برگردد. حمایت های پیش رو ۱۰۷۸۰۰۰ - ۱۰۶۸۰۰۰

تحلیل آتی سکه تحویل اسفندماه ۹۵

با توجه به کاهش قیمت اونس طلا و سکه نقدی، در سررسید اسفند ماه احتمال کاهش قیمت در بازگشایی بازار بین ۱۱۴۷۰۰۰۰ تا ۱۱۳۷۰۰۰ پیش بینی می شود و شکست این سطوح روند را مشخص می کند.

سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۱۱۴۷۰۰۰ - ۱۱۵۵۰۰۰ - ۱۱۶۰۰۰۰ - ۱۱۶۶۰۰۰ - ۱۱۶۹۰۰۰ - ۱۱۷۵۰۰۰

در صورتی سناریو افزایشی عملی خواهد شکست که شکست صعودی ایجاد شود، و این شکست می تواند در سطوح های۱۱۴۷۰۰۰ - و ۱۱۵۵۰۰۰ ایجاد شود. که هدف اول شکست ۱۱۴۷۰۰۰ می توان ۱۱۵۵۰۰۰ در نظر گرفت. و شکست ۱۱۵۵۰۰۰ می توان اهداف ۱۱۶۰۰۰۰ - ۱۱۶۶۰۰۰ - ۱۱۶۹۰۰۰ - ۱۱۷۵۰۰۰ در نظر گرفته شود.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۱۱۳۷۰۰۰ - ۱۱۲۷۰۰۰ - ۱۱۲۴۰۰۰ - ۱۱۲۱۰۰۰ - ۱۱۱۷۰۰۰ - ۱۱۱۳۰۰۰ - ۱۱۰۵۰۰۰ - ۱۰۹۵۰۰۰ - ۱۰۷۸۰۰۰ - ۱۰۴۸۰۰۰

چنانچه قیمت بین ۱۱۴۷۰۰۰ و ۱۱۳۷۰۰۰ بازگشایی شود، با شکست سطح حمایتی ۱۱۳۷۰۰۰ احتمال کاهش قیمت با اهدافی همچون ۱۱۲۷۰۰۰ ۱۱۲۴۰۰۰ ۱۱۲۱۰۰۰ در مرحله اول پیش بینی می شود.و شکست لایه حمایتی دوم که بین ۱۱۲۱۰۰۰ تا ۱۱۱۷۰۰۰ خواهد بود منجر به کاهش بیشتر قیمت خواهد شد و این کاهش به اهداف ۱۱۱۳۰۰۰ -۱۱۰۵۰۰۰ پیش بنی می شود و شکست سطح ۱۱۰۵۰۰۰ اهداف ۱۰۹۵۰۰۰ -۱۰۷۸۰۰۰ و ۱۰۴۸۰۰۰ می تواند در نظر گرفته شود.

تحلیل آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه ۹۶

در این سررسید نوسانات شدیدی دیده می شود که از هیجانات معاملگران منشاء می گیرد. اما با توجه به سطوح ایجاد شده در قیمت، احتمال اینکه در بازگشایی بین ۱۱۶۰۰۰۰ تا ۱۱۶۹۰۰۰دور از انتظار نیست و شکست این دو سطح روند را مشخص خواهد کرد که در ادامه با سناریو توضیح بیشتری خواهیم داد.

سناریو افزایشی

۱۱۶۹۰۰۰ - ۱۱۷۴۰۰۰ - ۱۱۸۰۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۸۷۰۰۰ - ۱۱۹۰۰۰۰ - ۱۱۹۳۰۰۰ - ۱۱۹۸۰۰۰

در حال حاضر از افزایش قیمتی صحبتی نخواهد بود اما در صورتی که شکست صعودی دیده شود می توان به آن پرداخت و شکست های صعودی به سمت بالا همچون سطوح ۱۱۶۹۰۰۰ و ۱۱۷۴۰۰۰ از شدت کاهش کاسه می شود و اهداف شکست صعودی ۱۱۸۰۰۰۰ - ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۸۷۰۰۰ در مرحله اول پیش بینی می شود اما در صورت شکست ۱۱۸۷۰۰۰ به سمت سطوح مقاومتی همچون ۱۱۹۰۰۰۰ - ۱۱۹۳۰۰۰ - ۱۱۹۸۰۰۰ پیش بینی می شود.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۱۱۶۱۰۰۰ - ۱۱۵۷۰۰۰ - ۱۱۵۲۰۰۰ - ۱۱۴۶۰۰۰

در این سناریو احتمال بیشتر برای شکل گیری آن است و ادامه روند نزولی که رخ داده است،این سناریو با شکست سطح حمایتی ۱۱۶۱۰۰۰ به اهداف ۱۱۵۷۰۰۰ - ۱۱۵۲۰۰۰ و ۱۱۴۶۰۰۰ پیش بینی می شود. اما با شکست اخرین کف قیمتی ۱۱۴۶۰۰۰ در این سررسید کاهش بیشتری به دنبال خواهیم داشت.

منبع: طلا چارت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها