• ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
  • کد خبر: 5300
BrowserPreview_tmp.png

متغیرهای موجود نشان می دهد تقریبا تا اواخر این هفته اخبار مهم و تاثیرگذاری بر بازار طلا را شاهد نباشیم. اما روز چهارشنبه گزارش ذخایر نفت و روز پنجشنبه گزارش مربوط به سفارشات کالاهای بادوام منشر خواهد شد. همچنین مهمترین رویداد هفته، روز جمعه خواهد بود که یلن رئیس فدرال رزرو سخنرانی خواهند داشت.

تحلیل آبشده

به گزارش« پایگاه خبری بورس کالای ایران»، همچنان بازار در بین سطوحی که در تحلیل های گذشته اعلام کرده بودیم در حال حرکت است، اما ظاهرا در حال ایجاد یک رنج فشرده نیز است که در سناریوهای پیش رو به آن خواهیم پرداخت.

سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۴۹۵هزار - ۵۰۰هزار - ۵۰۵هزار - ۵۱۵هزار

همانطور که در بالا گفته شد، بازار در حال حرکت در یک رنج فشرده یا همان الگوی مثلث می باشد. تقریبا به انتهای الگو رسیده ایم و باید منتظر شکست آن باشیم. در پایین این الگو خط روند صعودی قدرتمندی وجود دارد که در تحلیل های گذشته نیز آن را زیر نظر داشتیم. با توجه به روند صعودی ماقبل این الگو، احتمال شکست ضلع بالای مثلث بیشتر است. اما ما به تعاریف کلاسیک کاری نداریم و منتظر شکست الگو میمانیم. طبیعا اگر شکست ضلع پایین انجام شود نیز تعصبی نخواهیم داشت و در جهت روند عمل خواهیم کرد.

همچنان مقاومت های مهم ۴۹۵ و ۵۰۰هزار مهمترین سدهای برای افزایش قیمت آبشده می باشند و بیشترین فشار نیز از ناحیه ۵۰۰هزار وارد میشود. شکست معتبر این سطح بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

اما به عنوان یک تحلیل بلند مدت، اگر مثلث به بالا شکسته شود، هدف تکنیکالی آن محدوده ۵۱۰هزار تومان خواهد بود. البته مقاومت روانی و تکنیکالی سطح ۵۰۰هزار که بسیار قوی خواهد بود را فراموش نکنید.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۴۸۷هزار - ۴۸۳هزار - ۴۸۰هزار - ۴۷۶هزار

دو سطح مستحکم حمایتی وجود دارد؛ یکی ضلع پایین مثلث و دیگری خط روند صعودی بلند مدت. خط روند صعودی بلند مدت باید پرقدرت شکسته و تایید شود. حمایت هایی که ذکر شد را در نظر بگیرید. هدف تکنیکالی الگوی مثلث نیز محدوده ۴۷۸هزار خواهد بود. اما باز هم تاکید زیادی روی شکسته شدن خط روند برای عملی شدن سناریو نزولی داریم.

تحلیل سکه نقدی

درتایم چهارساعته سکه نقدی با توجه به الگوی مثلث در قیمت، سطوح ۱۱۲۲۰۰۰ و ۱۱۰۸۰۰۰ شکست های صعودی و نزولی می تواند ایجاد کند که در ادامه به سناریو های آن می پردازیم

سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۱۱۲۲۰۰۰ - ۱۱۲۵۰۰۰ - ۱۱۲۹۰۰۰

چنانچه قیمت با شکست صعودی ۱۱۲۲۰۰۰ و ضلع مثلث مواجه شود، اهداف این سناریو ۱۱۲۵۰۰۰ - ۱۱۲۹۰۰۰ می توان در نظر گرفت.

و در صورت مقاومت سطح ۱۱۲۲۰۰۰ و ضلع مثلث احتمال کاهش قیمت تا محدوده ۱۱۱۷۰۰۰ پیش بینی می شود.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۱۱۱۳۰۰۰ - ۱۱۰۸۰۰۰ - ۱۱۰۵۰۰۰ - ۱۱۰۰۰۰۰ - ۱۰۹۵۰۰۰ - ۱۰۸۹۰۰۰

چنانچه قیمت با شکست نزولی سطح قیمتی ۱۱۱۳۰۰۰ و ضلع مثلث و با تاییده شکست آخرین برخورد ضلع پایین مثلث که سطح قیمتی ۱۱۰۸۰۰۰ است، می تواند به اهداف الگوی مثلث برسد و ۱۱۰۵۰۰۰ - ۱۱۰۰۰۰۰ - ۱۰۹۵۰۰۰ و ۱۰۸۹۰۰۰ در نظر گرفته می شود.

احتمال حمایت در محدوده ۱۱۰۵۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰۰ دور از انتظار نخواهد بود.

تحلیل آتی سکه تحویل اردیبهشت ۹۵

درتایم ۱ ساعته قیمت در کوتاه مدت بین سطوح ۱۱۸۳۰۰۰ تا ۱۱۷۳۰۰۰ درحال نوسان است که با شکست این دو سطح می تواند نوسان بیشتر ایجاد کند.که سناریوهای آن در زیر مطرح است.

سناریو افزایشی

مقاومت ها: ۱۱۸۳۰۰۰ - ۱۱۸۷۰۰۰ - ۱۱۹۰۰۰۰ - ۱۱۹۳۵۰۰ -۱۱۹۷۵۰۰

چنانچه با شکست صعودی سطح مقاومتی ۱۱۸۳۰۰۰ مواجه شود احتمال افزایش قیمت به اهداف ۱۱۸۷۰۰۰ - ۱۱۹۰۰۰۰ - ۱۱۹۳۵۰۰ -۱۱۹۷۵۰۰ پیش بینی می شود.شایان ذکر است که رسیدن به مقاومت ۱۱۸۷۰۰۰ بسیار سخت دیده می شود و احتمال برگشت قیمت از این سطح دیده می شود.

سناریو کاهشی

حمایت ها: ۱۱۷۶۰۰۰ - ۱۱۷۳۵۰۰ - ۱۱۶۹۰۰۰ - ۱۱۶۶۰۰۰ - ۱۱۶۳۰۰۰ - ۱۱۵۸۰۰۰ - ۱۱۵۳۰۰۰ - ۱۱۴۶۰۰۰

چنانچه در شروع بازار با کپ منفی،با شکست نزولی در محدوده ۱۱۷۶۰۰۰ و ۱۱۷۳۵۰۰ می تواند به اهداف ۱۱۶۹۰۰۰ - ۱۱۶۶۰۰۰ - ۱۱۶۳۰۰۰ دست پیدا کند.و احتمال حمایت در سطح ۱۱۶۹۰۰۰ دور از انتظار نخواهد بود و شکست این سطح می تواند به اهداف دوم و سوم خود برسد.

منبع: طلاچارت


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها