photo_2016-07-03_11-58-39.jpg

در تایم های بلند مدت هفته اخیر تحلیل اونس پس از جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا ارائه شد که همچنان آن تحلیل پایدار است، اما در ادامه تحلیل فاندامنتال طلای جهانی در جولای ۲۰۱۶ طی کوتاه مدت سناریو های ارائه میگردد که در هفته جاری می تواند عملی شود.

تحلیل در تایم هفتگی

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در تایم هفتگی برای بهتر دیده شدن حرکات قیمت چند سناریو در نظر گرفته شده است که این سناریو ها بیان گر ادامه روند یا اصلاح آن است و در حال کلی روند صعودی دیده می شود و شکست هر مقاومت می تواند به مقاومت بعدی خود برسد.

سناریو افزایشی

با شکست مقاومت ۱۳۴۵ قیمت تا مقاومت بعدی ۱۳۶۲ نوسان می دهد و با شکست ۱۳۶۲ می تواند در مرحله اول تا محدوده مقاومت ۱۳۹۰ و هدف نهایی این صعود در تایم هفتگی در مرحله اول ۱۴۳۳ دیده می شود.انتظار می رود که در برخورد با سطوح واکنش دهد و اصلاح کوتاه مدتی را ایجاد کرده و در سناریو اصلاحی توضیح خواهیم داد.

نکته: سناریو افزایشی با شکست ۱۳۴۵ و تثبیت قیمتی فعال خواهد شد.

سناریو اصلاحی

با رخ دادن مقاومت در سطوح سناریو صعودی عملی می شود و در صورتی که از شکست ۱۳۴۵ ناکام بماند می تواند مجدد در بازه ۱۳۴۵ تا ۱۳۱۵ نوسان دهد.یا اینکه بعد از شکست ۱۳۴۵ در صورتی که به هدف ۱۳۶۲ برسد با کندل برگشتی می تواند تا ۱۳۴۵ اصلاح خود را ایجاد کند و در ادامه با سطوح مقاومتی بعدی.

سناریو کاهشی

در این سناریو با شکست ۱۳۱۰ به سمت پایین فعال خواهد شد و اهداف آن در مرحله اول ۱۳۰۵ است که بعد از شکست آن به حمایت ۱۳۰۰  COP می رسد که  شکست این سطح می تواند از پتاسیل صعود اونس جلوگیری کند و قیمت را تا سطوح حمایتی شامل ۱۲۹۵ - ۱۲۸۸ - ۱۲۷۸ ادامه دهد.اما این سناریو با شکست ۱۲۷۸ به سطوح حمایتی پایین تر تا محدوده ۱۲۶۳ که COP اصلی در روند کاهشی به شمار می رود و گذر از این سطح می تواند قیمت را تا محدوده ۱۲۰۰ کاهش دهد..

نتیجه کلی تحلیل:

شکست با تثبیت قیمتی هر کدام از سطوح به شرح زیر است

شکست ۱۳۴۵ به سمت بالا اهداف ۱۳۶۲ - ۱۳۹۰

شکست ۱۳۹۰ به سمت بالا اهداف ۱۴۰۰ - ۱۴۳۳

شکست ۱۳۳۵ به سمت پایین اهداف ۱۳۳۰ - ۱۳۲۲ - ۱۳۱۵

شکست ۱۳۰۰ به سمت پایین اهداف ۱۲۹۵ - ۱۲۸۸ - ۱۲۷۸

شکست ۱۲۶۳ به سمت پایین اهداف ۱۲۵۳ - ۱۲۴۳ - ۱۲۲۰ - ۱۲۰۰

 

منبع: طلا چارت

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها