• ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر: 87759
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا افزایش یافت و در آستانه دیدار وزیران اوپک پلاس، روند کاهشی که در چند روز معامله گذشته داشت را متوقف کرد.

به گزارش کالاخبر ، بهای معاملات نفت برنت با ۴۵ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۸۰ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۳ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در چهار روز گذشته و شاخص نفت آمریکا در سه روز گذشته، کاهش متوالی داشت.

دیدار آنلاین وزیران اوپک پلاس روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر) برای مذاکره درباره اهداف تولید سال ۲۰۲۴، برگزار می‌شود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: قیمت نفت در اوایل معاملات روز جاری تحت تاثیر گزارش‌هایی مبنی بر این که اوپک، سهمیه تولید خود را کاهش خواهد داد، به شدت افزایش یافت.

این گروه هفته گذشته در پی اختلاف نظر بر سر اهداف تولید اعضای آفریقایی خود، نشست برنامه ریزی شده برای روز یکشنبه را چهار روز به تاخیر انداخت و باعث کاهش شدید قیمت نفت شد. با این حال، چهار منبع آگاه در اوپک پلاس روز جمعه اعلام کردند این گروه به توافق بر سر سهمیه تولید نزدیک شده است و احتمالا کمک می‌کند عربستان سعودی به توافق برای تعمیق کاهش تولید گروه، نزدیک‌تر شود.

با این حال، امارات عربی متحده آماده افزایش صادرات نفت موربان در اوایل سال ۲۰۲۴ می‌شود. تلاش‌های عراق برای ازسرگیری صادرات نفت از طریق ترکیه، ادامه دارد. مقامات نفتی عراق با نمایندگان شرکت‌های نفتی بین‌المللی و مقامات اقلیم کردستان در اوایل دسامبر دیدار خواهند کرد تا درباره تغییرات قراردادی مربوط به این موضوع، گفت‌وگو کنند.

به گفته تحلیلگران، تولید بالای کشورهای غیراوپک شامل آمریکا هم در فشارهای کاهشی روی قیمت نفت، تاثیر داشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد حتی اگر اوپک پلاس محدودیت عرضه خود را تمدید کند، مازاد عرضه اندک در بازار نفت جهانی را در سال ۲۰۲۴ پیش بینی می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه ANZ گفتند: عربستان سعودی ممکن است از این که قیمت بنزین در آمریکا، به مدت ۶۰ روز متوالی کاهش پیدا کرده است، آسودگی خاطر پیدا کند. این امر، مخالفت آمریکا با هر گونه اقدام برای محدود کردن عرضه به بازارهای نفت و حمایت از قیمت‌ها را ملایم می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها