• ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
  • کد خبر: 87857
نفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا در بحبوحه ابهامات نسبت به کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس و آمار اقتصادی ضعیف آمریکا، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش کالاخبر ،بهای معاملات نفت برنت با یک سنت کاهش، به ۷۸ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با پنج سنت افزایش، به ۷۳ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۸۵ سنت کاهش و شاخص نفت آمریکا با یک دلار و ۳ سنت کاهش، بسته شده بود.

کلوین وونگ، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA در این باره گفت: اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که اعلام کرد کاهش تولید اوپک پلاس در صورت لزوم، ممکن است پس از سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند، تا حدودی از بازار حمایت کرد.

تینا تِنگ، تحلیلگر شرکت سی ام سی مارکت درباره وضعیت بازار گفت: قیمت نفت در معاملات روز گذشته که معامله گران درباره موثر بودن کاهش عرضه اوپک پلاس تردید داشتند و دلار قویت‌ر آمریکا روی قیمت کالاها تاثیر گذاشت، کاهش یافت.

دلار قوی‌تر معمولا نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر کرده و تقاضا برای نفت را کمتر می‌کند.

تولیدکنندگان اوپک پلاس پنجشنبه گذشته با کاهش تولید حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ توافق کردند. با این حال، حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز از این کاهش تولید مربوط به محدودیت عرضه داوطلبانه‌ای است که توسط عربستان سعودی و روسیه اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد سفارش‌های کارخانه در آمریکا، در اکتبر بیش از حد انتظار تحلیلگران کاهش داشته و بزرگترین کاهش را در بیش از سه سال گذشته تجربه کرده است. این آمار باعث نگرانی بازار نفت شد و این دیدگاه را تقویت کرد که نرخ بهره بالا، هزینه را محدود خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها