افت قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی سبب شده تا بازار پی وی سی در داخل همچنان با عدم تقاضا روبه رو باشد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی قیمت پی وی سی در بازارهای جنوب شرق آسیا به 800 دلار در هر تن رسیده است که بازار داخل همچنان با کاهش مصرف پی وی سی همراه است.

علیرضا مقدم، کارشناس بازار پی وی سی در این باره می گوید: باوجود اینکه خریداران بازارهای آسیایی، حجم خرید پی وی سی را افزایش داده اند، اما افت قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی سبب شد تا معامله گران داخلی در خصوص روند بازار پی وی سی دچار تردید شوند.

این کارشناس گفت: از سوی دیگر افت قیمت اتیلن تا مرز 900 دلار در هر تن و همچنین کاهش قیمت VCM و EDC نیز از دلایل نزولی شدن روند قیمت پی وی سی به شمار می روند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هر ساله در ماه اوت و سپتامبر شاهد افزایش قیمت پی وی سی در بازارهای جهانی بودیم، اما امسال این روند به دلیل افت قیمت نفت و اتیلن کاملا متفاوت از سال های گذشته است، از این رو به نظر نمی رسد بازار پی وی سی داخلی با رشد حجم تقاضا در ماه های آینده روبه رو شود.

این کارشناس بازار پی وی سی افزود: معاملات پی وی سی در بورس کالا نیز طی دو هفته اخیر کاملا مشابه بوده است، به طوری که جمعا در دو هفته اخیر 6 هزارتن پی وی سی توسط شرکت های پتروشیمی تولیدکننده پی وی سی مورد معامله قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها