بیت کوین

پیش‌بینی می‌شود با توجه به عرضه بیت‌کوین به عنوان کالا در بورس شیکاگو سرعت افزایش قیمت آن در بازارهای جهانی تب و تاب گذشته خود را از دست بدهد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روزگذشته برای نخستین بار بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو عرضه شد و علی‌رغم اینکه قیمت آن از ۱۷ هزار دلار بالاتر رفت، اما پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده افزایش قیمت این ارز مجازی سرعت کمتری داشته باشد.

در اواخر روز یکشنبه برای نخستین بار بیت‌کوین در یک بورس بزرگ که امکان دسترسی سرمایه‌گذاران در ابعاد بزرگ به بیت‌کوین را فراهم می‌کند، عرضه شد.

قرارداد تحویل یک ماهه بیت‌کوین در بورس شیکاگو در ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی در روز یکشنبه با قیمت ۱۵ هزار و ۴۶۰ دلار باز شد، اما تا عصر روز یکشنبه در بازار نیویورک قیمت آن به ۱۸ هزار و ۶۵۰ دلار رسید که ۸ درصد بالاتر از قیمت متوسط ۱۶ هزار و ۹۰۰ دلار آن بوده است.

افزایش شدید قیمت بیت‌کوین در بازار جهانی سرمایه‌گذاران را بر آن داشته است تا به سرعت به خرید آن روی آورند از سوی دیگر دولت‌ها نیز برای قانونمند کردن مبادلات بیت‌کوین به صرافت افتادند. البته قانونمند شدن آن چیزی نیست که پدیدآورندگان بیت‌کوین تمایلی به آن داشته باشند چرا که آن‌ها با هدف فاصله گرفتن از قوانین کنونی ۸ سال پیش آن را به وجود آوردند.

جان‌تیلور مؤسس مؤسسه تحقیقاتی تیلورگلوبال‌ویژن در نیویورک معتقد است افزایش سریع قیمت بیت‌کوین باید پدیدآورندگان آن را وحشت‌زده کنند چرا که تمرکز جدی بر بیت‌کوین و انفجار اخیر قیمت آن دیر یا زود به آزادی آن خاتمه خواهد داد

تیلور معتقد است با توجه به نمودار قیمتی آن بیت‌کوین هنوز به پیک قیمتی خود نرسیده، اما وقتی که افزایش قیمت آن پایان یابد بیت‌کوین سقوط خواهد کرد.

لازم به ذکر است که قیمت بیت‌کوین طی یک ماه گذشته سه برابر شده است و تنها در روز گذشته، افزایش ۱۵ درصدی قیمت را تجربه کرده است.برخی کارشناسان بر این باورند که عرضه بیت‌کوین در آمریکا می‌تواند مبادلات آن را قانونمند کند و در کنار محدود کردن نوسان آن استفاده از آن را توسعه بخشد.

قیمت بیت‌کوین طی یک ماه گذشته سه برابر شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها