مس

بر اساس گزارش گروه بین‌المللی مطالعات مس، طی نیمه نخست سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه از سال ۲۰۱۷، تولید جهانی مس تصفیه‌شده با رشد ۲درصدی همراه بود.

به گزارش«کالاخبر» به نقل از مس پرس، در گزارش گروه بین‌المللی مطالعات مس عنوان شده که طی نیمه نخست سال ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه از سال ۲۰۱۷، تولید جهانی مس تصفیه‌شده با رشد ۲درصدی همراه بود که از این میان، افزایش تولید از منابع معدنی حدود ۰.۳ درصد گزارش شده، ولی حجم تولید از قراضه و ضایعات، رشد ۹ درصدی داشته است.

در بررسی حجم تولید، چین به دلیل تداوم روند توسعه صنعت ذوب و پالایش، بزرگ‌ترین سهم از رشد جهانی را در دست داشت. تولید مس تصفیه‌شده شیلی به دلیل رشد ۴.۷ درصدی کاتد SX-EW، حدود ۶.۵ درصد افزایش یافت. علاوه بر این، تولید مس تصفیه‌شده از کنسانتره شیلی نیز در پی بهبود سطح تولید شرکت دولتی کودلکو، رشد ۱۰درصدی را به ثبت رساند.

در اندونزی و ژاپن نیز، سطح تولید نسبت در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ به دلیل وقفه‌های تولیدی کارگری و تعمیرات و نگهداری کاهش یافته بود که طی دوره شش‌ماهه نخست سال جاری، بازیابی شد. تولید کاتد SX-EW در کشورهای جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا نیز، افزایش یافت که در رشد جهانی بی‌تأثیر نبود.

با این‌وجود، تعطیلی واحد ذوب توتیکورین متعلق به شرکت ودانتای هند در ماه آوریل موجب افت ۲۰درصدی تولید مس تصفیه‌شده در این کشور آسیایی شد؛ علاوه بر این، تعطیلی ناشی از تعمیرات و نگهداری در واحدهای ذوب لهستان و ایالات متحده نیز منجر به افت سطح تولید کاتد مس این کشورها شد.

طی بررسی منطقه‌ای، تولید مس تصفیه‌شده در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، با رشد به ترتیب ۱۱، ۲ و ۵ درصدی همراه بود درحالی‌که حجم تولید این فلز تصفیه‌شده در اروپا بدون تغییر ماند و در آمریکا شمالی و اقیانوسیه، افت ۲.۵ و ۵ درصدی را به ثبت رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها