2588_958.jpg

در حالی دیروز بازار نقدی و آتی سکه با افت قیمت رو به رو شدند که روز جمعه اونس در پی روند نزولی با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۳۴۲ دلار رسیده بود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بررسی معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا نشان می دهد، سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۶۶ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت ۰/۶۳ درصدی به قیمت یک میلیون و۱۲۷ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله و با کاهش ۰/۵۵ درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند نیز با ۰/۶۷ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۱۵۳ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰/۶۷درصدی را به ثبت رساند.

همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۵هزار و ۱۲۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال رسید.

در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

از سویی در بازار نقدی طی روز گذشته، نزول قیمت اونس طلا باعث شد تا بهای طلا و سکه در بازار داخل در اولین روز هفته با کاهش همراه گردد و هر گرم طلا ۶۰۰ تومان از ارزشش را از دست بدهد.

بر این اساس طی روز گذشته هر قطعه سکه بهار آزادی با افت ۶ هزار تومانی یک میلیون و ۱۱۵  تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز در این بازار یک هزار تومان کاهش یافت و ۵۶۱ هزار تومان معامله شد و ربع سکه با افت هزار تومان و سکه گرمی بدون تغییر نیز به ترتیب ۲۹۱ و ۱۸۲ هزار تومان عرضه شد.

در بازار طلا نیز، طلافروشان هر گرم طلای ۱۸ عیار بدون اجرت را ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رساندند که نسبت به آخرین روز هفته قبل ۶۰۰ تومان کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز در بازار تهران با ۲۸۰۰ تومان افت، ۴۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد.

اونس جهانی در انتظار اخبار مهم

و اما در بازارهای جهانی تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی عملکرد بانک مرکزی آمریکا و اظهارات مقامات ارشد فدرال رزرو را برای تعیین نرخ بهره بانکی این کشور بر قیمت اونس طلا حائز اهمیت می دانند.

طی روز جمعه این هفته رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست جکسون هول سخنرانی خواهد کرد که مهمترین رویداد این هفته برای بازار طلا محسوب می شود.

گفتنی است از سال ۱۹۷۸ میلادی هر سال در ماه آگوست، فدرال رزرو کانزاس سیتی میزبان نشست تخصصی اقتصادی درباره مسائل مهم پولی و مالی آمریکا و جهان است و مقامهای ارشد بانکهای مرکزی جهان، وزرای دارایی، اساتید دانشگاه و فعالان بازارهای مالی در این نشست شرکت کرده و درباره مسائل مهم روز اقتصاد آمریکا و جهان بحث و تبادل نظر می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها