اختیار معامله

بورس کالا در اطلاعیه ای از راه اندازی قرارداد اختیار معامله شمش طلا با سررسید آذر ۱۴۰۲ از روز سه شنبه هفته جاری (۱۸ مهر) خبر داد.

به گزارش کالاخبر ، براساس اطلاعیه مدیریت بازارهای مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالای ایران قراردادهای اختیار خرید و فروش شمش طلا سررسید آذر ماه ۱۴۰۲ از روز سه شنبه ۱۸ مهر راه اندازی و قابل معامله خواهد بود.

تاریخ سررسید این قراردادها ۱۲ آذر ۱۴۰۲ خواهد بود و قراردادهای اختیار معامله بدون حد نوسان قیمتی با دوره گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملات ادامه می یابد.

امکان استفاده از استراتژی کاور کال در قراردادهای اختیار معامله شمش طلا وجود خواهد داشت و فرآیند اجرایی درخواست مسدودسازی دارایی برای استفاده از این استراتژی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دارایی پایه در قراردادهای اختیار معامله شمش طلا گواهی سپرده شمش طلا و اندازه هر قرارداد یک گواهی سپرده شمش طلا معادل ۱۰۰ سوت است.

سقف مجاز موقعیت های باز و هم چهت مشتریان حقیقی و حقوقی در هر نماد معاملات برای دارندگان موقعیت باز بدون یقف اعلام شده است. حداکثر حجم هر سفارش نیز حداکثر تا ۲۵ قرارداد است.

گفتنی است گواهی سپرده شمش طلا از ۱۸ اسفند ماه در بورس کالا برای نخستین بار راه اندازی شد و تاریخ راه اندازی قرارداد آتی این دارایی ۲۰ فروردین بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها