• ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
  • کد خبر: 12248
طلا5

طی هفته گذشته در طلا جهانی با افزایش بیشتر قیمت ها روبرو بودیم که توانست تا دامنه ۱۳۲۹ ادامه یابد؛ قیمت طلا داخلی آبشده نقدی و شنبه ای نیز حدود ۲۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد که عامل این رشد، رویت اعداد جدید در طلای جهانی و شکست سطح مقاومتی ۵۲۰ هزارتومانی بود. بنابراین در هفته جاری انتظار اصلاح و یا رویت سطح مقاومت های بعدی برای برگشت وجود دارد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»در تایم روزانه دیده می شود که سطح مقاومتی ۱۲۹۲ الی ۱۳۰۸ شکسته شده و در حال حاضر تبدیل به حمایت بسیار قوی شده است که با توجه به این سطح می توان به بررسی آن پرداخت. در حال حاضر مقاومت های اصلی ۱۳۲۵ - ۱۳۳۷ - ۱۳۴۴ و حمایت ها ۱۳۱۸ - ۱۳۰۸ - ۱۳۰۰ - ۱۲۹۵ - ۱۲۹۰ است که این سطوح در هفته جاری می تواند مورد برگشت و شکست قرار گیرند.

سناریوهای احتمالی اونس طلا در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای ۱۳۲۴ و عدم شکست ۱۳۱۶ احتمال رشد به اهداف ۱۳۳۰ - ۱۳۳۷ - ۱۳۴۴

سناریو کاهشی: شکست نزولی ۱۳۱۶ و عدم شکست ۱۳۲۹ احتمال کاهش قیمت به اهداف ۱۳۱۸ - ۱۳۰۸ الی ۱۳۰۴

سناریو برگشتی: پس از شکل گیری سناریو کاهشی رویت دامنه ۱۳۰۸ الی ۱۳۰۴ احتمال برگشت قیمت با در نظر گرفتن عدم شکست ۱۳۰۰ وجود دارد. که اهداف شامل ۱۳۱۸ - ۱۳۲۵ و در صورت شکست ۱۳۲۵ اهداف ۱۳۲۹ - ۱۳۳۷ است. در صورتی که حمایت ۱۳۰۰ شکسته شود احتمال کاهش بیشتر تا محدوده ۱۲۹۰ وجود دارد که می تواند با عدم شکست ۱۲۸۵ مورد برگشت قرار گیرد.

تحلیل آبشده طلا در هفته جاری

در این نماد هفته گذشته با گذر از مقاومت ۵۲۰ هزار تومانی خود توانسته است به دامنه ۵۴۱ هزارتومانی افزایش پیدا کند و دیده می شود که در هفته جاری با رویت دامنه ۵۵۰ هزارتومانی مواجه شود. مقاومت های فعلی ۵۴۱ - ۵۵۰ - ۵۵۸ - ۵۶۸ هزارتومانی است.

سناریوهای احتمالی آبشده طلا نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای ۵۴۱ هزار تومان قیمت را به سمت مقاومت ۵۵۰ هزار تومان هدایت می کند.

سناریو کاهشی: پس از رویت مقاومت ۵۵۰ هزار تومان احتمال برگشت قیمت با عدم شکست آن به اهداف ۵۴۱ - ۵۳۴ - ۵۳۱ - ۵۲۷ هزارتومان وجود دارد.

سناریو برگشتی: پس از شکل گیری سناریو کاهشی و رویت دامنه ۵۳۱ هزارتومان با عدم شکست  سطح حمایتی ۵۲۷ هزار تومان احتمال برگشت قیمت به سمت مقاومت های ۵۳۴ - ۵۴۱ و ۵۵۰ هزار تومانی وجود دارد.

نکته: شکست مقاومت ۵۵۰ و ۵۲۷ قیمت را به نوسان بیشتری منجر می کند.

تحلیل آبشده طلا شنبه ای در هفته جاری

در آبشده شنبه ای هم در هفته گذشته با شکست مقاومت ۵۲۰ هزار تومان خود توانست تا محدوده ۵۴۱ هزار تومان افزایش پیدا کند. احتمال افزایش بیشتر تا دامنه ۵۵۰ هزار تومان وجود دارد.

سناریوهای احتمالی آبشده طلا شنبه ای در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای ۵۴۱ هزار تومان قیمت را به سمت مقاومت ۵۵۰ هزار تومان هدایت می کند.

سناریو کاهشی: پس از رویت مقاومت ۵۵۰ هزار تومان احتمال برگشت قیمت با عدم شکست آن به اهداف ۵۴۱ - ۵۳۵ - ۵۳۲ - ۵۲۸ هزارتومان وجود دارد.

سناریو برگشتی: پس از شکل گیری سناریو کاهشی و رویت دامنه ۵۳۲ هزارتومان با عدم شکست سطح حمایتی ۵۲۸ هزار تومان احتمال برگشت قیمت به سمت مقاومت های ۵۳۵ - ۵۴۱ و ۵۵۰ هزار تومانی وجود دارد.

نکته: شکست مقاومت ۵۵۰ و ۵۲۸ قیمت را به نوسان بیشتری منجر می کند.

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در نمودار سکه نقدی انتظار رویت دامنه حمایت و سپس رشد به سمت اهداف بالاتر را در نظر داشتیم که در هفته گذشته سکه نقدی به دامنه ۱۲۳۲۰۰۰ هزار تومان برخورد کرد و در پایان هفته گذشته با شکست آن مواجه شده و درحال حاضر قیمت فعلی سکه نقدی ۱۲۳۴۰۰۰ هزار تومان است. دیده می شود که باند قیمتی در سکه نقدی در حال حاضر بین ۱۲۱۹۰۰۰ هزار تومان الی ۱۲۴۷۰۰۰ هزار تومان باشد.

سناریوهای احتمالی سکه نقدی در هفته جاری

سناریو افزایشی: پایداری قیمت در بالای ۱۲۳۲۰۰۰ هزار تومان با عدم شکست ۱۲۲۹۰۰۰ هزار تومان احتمال رشد بیشتر به سمت ۱۲۴۷۰۰۰ هزار تومان را فراهم می سازد.

سناریو کاهشی: پس از رویت مقاومت ۱۲۴۷۰۰۰ هزار تومان احتمال کاهش قیمت به سمت ۱۲۳۲۰۰۰ هزار تومان با عدم شکست مقاومت خود وجود دارد.

سناریو برگشتی: در صورتی که با شکست نزولی ۱۲۲۹۰۰۰ هزار تومان مواجه باشد رویت دامنه ۱۲۲۰۰۰۰ هزار تومان با عدم شکست ۱۲۱۸۰۰۰ هزار تومان می تواند مورد برگشت قرار گیرد و اهداف آن مقاومت های ۱۲۲۹۰۰۰ - ۱۲۳۴۰۰۰ - ۱۲۴۷۰۰۰ هزار تومان است.

منبع:طلا چارت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها