زعفران

در جریان معاملات امروز بازار مشتقه در بورس کالای ایران تعداد ۳ هزار و ۷۹ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۲۹ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال در دو سررسید شهریور و آبان ماه ۱۳۹۷ منعقد شد که رقمی بیش از ۲۸ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال آن مربوط به سررسید آبان ماه بود و مابقی به معاملات قرارداد آتی زعفران برای تحویل در سررسید شهریور ماه اختصاص داشت.

به گزارش «کالاخبر»، قیمت هر گرم زعفران در قرارداد آتی تحویل آبان ماه ۹۷ در تمامی معاملات به رقم ۹۵ هزار و ۶۰۰ ریال رسید که این رقم با ثبت نوسان منفی ۲.۹۴ درصدی، پایین ترین قیمت طی معاملات امروز نیز بود. معامله گران تا پایان معاملات امروز در سررسید مذکور ۲ هزار و ۹۸۸ قرارداد منعقد کردند.

همچنین قیمت هر گرم زعفران برای تحویل در شهریور ماه امسال در تمامی معاملات به رقم ۸۵ هزار و ۵۰۰ ریال کاهش یافت که این رقم پایین ترین قیمت روز بود؛ تا پایان معاملات امروز در این سررسید تنها تعداد ۹۱ قرارداد منعقد شد.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد موقعیت های باز قرارداد سررسید شهریور ماه در حالی تا پایان معاملات روز جاری به تعداد ۲۶ هزار و ۵۸ موقعیت رسید که در قرارداد آبان ماه امسال تعداد موقعیت های باز به ۳۱ هزار و ۶۴۷ موقعیت کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها