تالار جدید

معامله گر شرکت کارگزاری ستاره جنوب در گفتگو با خبرنگار «کالاخبر» به بررسی روند معاملات روزانه محصولات در بورس کالای ایران پرداخت. فعالان بازار، امروز شاهد رقابت خریداران در تالار صنعتی و آرامش معاملات در تالار پتروشیمی بودند.

مریم اسکندری در گفتگو با «کالاخبر» با بیان اینکه محصولات صنعتی طی روز جاری با افزایش تقاضا و استقبال خریداران مواجه شدند، اظهار داشت: امروز محصولاتی همچون شمش بلوم دو مجتمع آهن و فولاد ارفع و فولاد سیرجان ایرانیان، ورق گرم B فولاد مبارکه اصفهان و نیز سبد میلگرد مجتمع فولاد صنعت بناب با رقابت مورد معامله قرار گرفتند.

وی افزود: معاملات تالار فرعی نیز عمدتا رقابتی بود؛ اما در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، بیشتر محصولات به قیمت پایه و بدون رقابت خریداران معامله شدند.

این معامله گر در خصوص شرایط بازار و عوامل موثر بر معاملات امروز گفت: علت اینکه عمده محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی به قیمت پایه معامله شدند، عموما به دلیل شرایط حمل و نقل در این روزهاست. 

اسکندری تاکید کرد: با توجه به اینکه زمان تحویل بسیاری از کالاهای عرضه شده در تالار برای تاریخ ۲۱ مهر ماه جاری است، به دلیل نزدیک شدن به مراسم روز اربعین و محدودیت هایی مربوط به حمل و نقل جاده ای کالاها، امروز بسیاری از خریداران وارد معامله نشدند؛ در نتیجه کالاها متناسب با تقاضای ثبت شده در بازار به قیمت های پایه به فروش رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها