جلد مجله 13

جدیدترین شماره دوماهنامه تخصصی «پیام اقتصادی بورس کالا» در ۹۲ صفحه منتشر شد؛ همچنین این دوماهنامه علاوه بر چاپ به صورت نسخه الکترونیکی بر روی سایت رسمی بورس کالا و پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»؛ در سیزدهمین شماره نشریه پیام اقتصادی بورس کالا که در ۵ بخش مجزا و به تفکیک بازارها و تالارهای معاملاتی فصل بندی و منتشر شده است، علاوه بر پرداختن به آمارها و رویدادهای مهم سال ۹۶، دیدگاه ها و نظرات چهره های مهم اقتصادی در خصوص عملکرد و نقش بورس کالا در حوزه های مختلف مطرح شده است.
در بخش ابتدایی این شماره از دوماهنامه، حامد سلطانی نژاد طی سرمقاله ای حمایت از کالای ایرانی در بستر بورس کالا را مورد ارزیابی قرار داده است. در ادامه، چهره های سیاسی و اقتصادی اعم از مقامات دولتی، مقامات بخش خصوصی و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت بورس کالا در بخش های مختلف اظهار نظر کرده اند.
پس از آن جزییات آخرین نشست شورای گفتگو در سال ۹۶ را در گزارشی می خوانید. در این گزارش مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصاد و دارایی بر «توسعه بورس کالا در سراسر کشور» تاکید کرده است.
«آمارها از بلوغ بورس کالا حکایت دارد» عنوان گزارش دیگری است که طی آن عملکرد بورس کالا از دیدگاه مدیران ارکان بازار سرمایه مورد ارزیابی قرار گرفته است. پس از آن نیز «رکورد ۱۱۷ هزار میلیارد تومانی» بورس کالا را به روایت آمار و ارقام سال ۹۶ می خوانید.
در ادامه؛ خبرنگار دوماهنامه بورس کالا در مصاحبه ای با مشاور معاون اول رئیس جمهوری «نفس های آخر قیمت گذاری دستوری» را به چالش کشیده است.
مصاحبه با جعفر سرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در خصوص تکمیل زنجیره ارزش تولید فولاد و عرضه سنگ آهن در بورس کالا نیز مطلب دیگری است که در بخش ابتدایی مجله می خوانید.
در ادامه یحیی آل اسحاق از «تسهیل تجارت از مسیر بورس کالا» سخن می گوید و «بورس کالا حلقه مفقوده در بازارهای عراق» عنوان گزارش بعدی این بخش مجله است.
در بخش کشاورزی، گزارشی تحت عنوان «یک معامله شیرین» به دریافت سریع پول ذرت کاران تحت اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا پرداخته و در گفتگو با معاون پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی مزایای اجرای سیاست قیمت تضمینی تشریح شده است. در ادامه، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان از «آمادگی برای اجرای سیاست قیمت تضمینی گندم» خبر می دهد و گزارش هایی پیرامون عرضه خرما و زعفران ایرانی در بورس کالا نیز منتشر شده است.
در بخش صنعتی و معدنی سیزدهمین شماره از نشریه پیام اقتصادی بورس کالا نیز به مصاحبه با بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه و «ارجحیت تامین نیاز داخل بر صادرات» پرداخته شده است. بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران نیز از «پایان یک مناقشه» با عرضه سنگ آهن در بورس کالا سخن می گوید. « فلزات در پیچ و خم ۲۰۱۸» نیز عنوان گزارشی است که روند فلزات اساسی را در بازارهای جهانی مورد تحلیل قرار داده است.
در بخش پتروشیمی و فرآورده های نفتی این شماره از دوماهنامه نیز گزارش «معامله یک ورقه به جای هزاران تن محصول» نیز فرآیندهای پذیرش و معاملات گواهی سپرده کالایی را تشریح کرده است. در پایان این بخش نیز گزارشی با تیتر «نفت خام اسیر چرخه بی پایان» پیش بینی های بازار طلای سیاه را بیان کرده است.
در بخش پایانی این شماره از نشریه پیام اقتصادی بورس کالا مصاحبه هایی در خصوص معاملات آتی سکه و تکمیل زنجیره معاملات طلا در بورس کالا را می خوانید.
در آخرین صفحات این شماره از دو ماهنامه نیز از مهم ترین رویدادهای سال ۹۶ به روایت تصویر و تقویم آموزشی بهار ۱۳۹۷ بورس کالای ایران اطلاع می یابید.

http://www.imereport.ir/d/۲۰۱۸/۰۴/۲۲/۰/۱۱۲۲۲.pdf

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها