جدل 23

بیست و سومین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا مربوط به آذر و دی ۱۳۹۸ در ۸۰ صفحه منتشر شد و نسخه الکترونیک آن نیز در پایگاه اطلاع رسانی کالاخبر قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، تیتر یک این شماره از دوماهنامه به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پرداخته که از معبر اصلی عبور از تحریم با عنوان «لباس رزم بر قامت صنعت فولاد و پتروشیمی» سخن گفته است.
نگاهی به بازار کامودیتی ها در ۲۰۲۰ از جمله محورهای مطالب این شماره مجله پیام اقتصادی بورس کالاست که به تحولات بازارهای نفت، طلا و سایر کالاها پرداخته است.
در مطالب بعدی این نشریه کارشناسان در خصوص راهکارهای توسعه صادرات ایران و لزوم توسعه ابزارهای مالی به عنوان مشوقی بزرگ و کلید جذب سرمایه گذاران خارجی در بورس های کالایی سخن گفته اند.
در این شماره همچنین عملکرد بورس های مشتقه جهان در سال ۲۰۱۹ نیز مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و در ادامه، بورس های کالا و مشتقه آسیا و اروپا معرفی شده است.
سیر تحول بورس های کالایی و مخابره قیمت ها به دنیا از کانال بورس های کالا عنوان  گزارش های بعدی این شماره از دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالاست.
سپس طی گزارشی با فرآیند قبض انبار در دنیا آشنا می شویم و مسیریابی تبدیل بورس کالا به مرجع قیمت زعفران در دنیا را به قلم دکتر امیرحسین چیذری می خوانیم.
همچنین، در این شماره گفتگو با روح اله میرصانعی دبیر کل کانون کارگزاران، حبیب رضا حدادی مدیرعامل تامین سرمایه تمدن و فرهاد سحرخیز عضو هیات مدیره شرکت های زعفران سحرخیز را می خوانیم.
در مطالب پایانی این نشریه نیز نگاهی به آمار معاملات ۹ ماهه بورس کالا انداخته و طی گزارش های آماری با عنوان «سرخاب طلای سرخ بر چهره تابلوی بازار آتی» و «قطار بازار مالی به ایستگاه پسته رسید» به آمار معاملات بازار قراردادهای آتی و گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران پرداخته ایم.

بیست و سومین شماره دوماهنامه پیام اقتصادی بورس کالا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها