• ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
  • کد خبر: 12756
چین

نرخ رشد تأمین مالی اجتماعی چین که شاخصی برای وضعیت نقدینگی اقتصاد آن است در سپتامبر روند نزولی داشت. این نرخ رشد در سپتامبر ۱۰ درصد بود در حالیکه آگوست و جولای نیز ۱۰.۳ و ۱۰.۷ درصد بود. با وجود این، تولید فولاد خام چین از جولای به پایین ترین سطح از یک سال قبل کاهش یافته است اما انتظار می رود این کندی رشد نقدینگی به ویژه در بخش مسکن و تولیدات صنعتی بر تقاضا و قیمت فولاد چین در سه ماهه چهارم و اوایل سال ۲۰۲۲ تأثیر بگذارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، کاهش اعطای اعتبارات به فعالان بخش مسکن و همینطور خریداران مسکن از اواخر سال ۲۰۲۰ علت اصلی کاهش نرخ رشد نقدینگی بوده است. ساخت خانه های نوساز که یک مصرف کننده اصلی فولاد در چین است بین ژانویه تا آگوست افت سالانه ۳ درصدی داشته است.

کاهش اعتبار همچنین باعث شده که خرید زمین در مدت مشابه ۱۰ درصد کاهش یابد. در نتیجه انتظار می رود که شروع ساخت خانه های جدید در سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ و سه ماهه اول سال آینده افت شدیدتری داشته باشد.

فعالان بازار فولاد انتظار دارند که چین برای حمایت از رونق زیرساخت ها، انتشار اوراق قرضه دولتی را در سه ماهه چهارم تسریع بخشد تا از کاهش سرعت رشد اقتصادی جلوگیری کند.

با این حال بسیاری معتقدند که حمایت های مالی عمدتا در نیمه نخست سال آینده اعمال می شود و ممکن است برای جبران بحران بخش مسکن و تولید صنایع کافی نباشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها