اوپک

کمیته مشترک نظارت وزرا در اوپک پلاس پیش بینی کرد که بهبود تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، درحالی که تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید_۱۹ هنوز در سراسر جهان رو به افزایش است، کمیته مشترک نظارت وزرا در اوپک پلاس پیش بینی کرد که بهبود تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت.

کمیته نظارت اوپک پلاس در اطلاعیه ای پس از نشست خود گفت به همین دلیل است که این سازمان بر تصمیم خود که یک ماه پیش گرفته است، پافشاری می کند.

در این اطلاعیه آمده است: موارد ابتلا به کووید_۱۹ با وجود ادامه فعالیت های واکسیناسیون در برخی کشورها در حال افزایش است و این موج جدید می تواند بهبود اقتصادی و تقاضای نفت را مختل کند.

بر اساس این گزارش، این نشست روند رو به کاهش موجودی (نفت) در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعهٔ اقتصادی OECD را تایید کرد اما متذکر شد که این موجودی در مارس ۲۰۲۱، ۱۴.۴ میلیون بشکه افزایش یافته و ۷۷.۴ میلیون بشکه بیشتر از متوسط سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بوده است.

در این سند آمده است: با توجه به این شرایط، کمیته نظارت اوپک پلاس تصمیم گرفت تا اجرای تصمیم گرفته شده در جلسه اول آوریل را ادامه دهد.

جلسه بعدی این کمیته و نشست وزیران کشورهای عضو ائتلاف اوپک قرار است اول ژوئن برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها