کنتور

شرکت توزیع نیروی برق شمال استان همدان، توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی و توزیع نیروی برق شمال استان کرمان امروز ۲۹ خرداد ماه در مجموع درخواست خرید ۴۳ هزار و ۶۵۶ عدد کنتور برق را روی تابلوی معاملات بورس کالا می برند تا در صورت وجود عرضه کننده کنتور، معاملات به شیوه مناقصه در بورس کالا پیگیری شود. 

به گزارش «کالاخبر»؛ شرکت های توزیع نیروی برق شمال استان همدان، توزیع نیروی برق استان آذربایجان غربی و توزیع نیروی برق شمال استان کرمان امروز به ترتیب درخواست خرید ۳۰ هزار و ۶۵۶ عدد، ۱۰ هزار عدد و ۳ هزار عدد کنتور برق را بر روی تابلوی بورس کالای ایران ثبت می کنند.

براساس اطلاعیه عرضه مناقصات، درخواست خرید شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان نشان می دهد که این شرکت متقاضی خرید ۳ هزار عدد کنتور برق با قیمت پایه ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال در هر عدد و در قالب قرارداد سلف است.

همچنین شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی متقاضی خرید ۱۰ هزار کنتور برق در دو محموله ۷ هزار عدد کنتور تک فاز با قاب و ۳ هزار عدد کنتور تک فاز بدون قاب است. قیمت پیشنهادی این شرکت برای کنتورهای تک فاز با قاب ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال و برای کنتورهای تک فاز ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار ریال است.

علاوه بر این، شرکت توزیع نیروی برق استان همدان درمجموع متقاضی خرید ۳۰ هزار و ۶۵۶ عدد کنتور برق در دو محموله ۲۲ هزار عدد کنتور با قاب و ۸۶۵۶ عدد کنتور بدون قاب است. قیمت پایه پیشنهادی خریدار برای کنتورهای باقاب ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای کنتورهای بدون قاب  (بادرپوش ترمینال) ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال در هر عدد و در قالب قرارداد نسیه است.

نحوه انجام معاملات مناقصه

به گزارش «کالاخبر»؛ در روند معاملات مناقصه در بورس کالا، خریدار یک محصول در اطلاعیه ای اعلام می کند که تمایل به خرید چه کالایی و با چه مشخصاتی را دارد؛ به دنبال انتشار این اطلاعیه مناقصه، شرکت هایی که برای عرضه کالای مورد نظر در بورس پذیرش شده اند می توانند در مناقصه شرکت کنند.

موضوع مهم در خصوص معاملات مناقصه، رقابت عرضه کنندگان در جهت کاهش قیمت ها و جلب نظر خریداران است. به عبارت بهتر تاکنون در روش مزایده محصولات در بورس کالا، رقابت قیمت به سمت قیمت های بالاتر بود و فردی که قیمت بالاتری را اعلام می کرد برنده مزایده می شد اما در مناقصه عکس این اتفاق حاکم است و برنده مناقصه شرکتی خواهد بود که حاضر به فروش کالا با قیمت پایین تری باشد؛ همچنین پس از آنکه برنده مناقصه تعیین شد، وارد فرآیند تسویه و تحویل معاملات می شویم که این فرآیند در معاملات مناقصه مشابه معاملات مزایده بوده و دستورالعمل یکسانی دارد.

گفتنی است، معاملات به شیوه مناقصه در بورس کالای ایران از دوم اسفند ماه سال گذشته و با درخواست خرید ۳ هزار عدد کنتور برق از سوی شرکت توزیع نیروی برق منطقه استان آذربایجان غربی آغاز شد و با درخواست خرید ۱۰ هزار عدد کنتور شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در ۱۱ اسفند ماه ادامه یافت.

لازم به ذکر است در نخستین معاملات به شیوه مناقصه در سال جاری ۳ هزار عدد کنتور برق مورد تقاضای شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان روی تابلوی معاملات رفت که با ورود یک تولیدکننده کنتور برق به این معامله و قبول قیمت پایه مورد درخواست متقاضی یعنی ۴ میلیون و ۱۴۹ هزار ریال به ازای هر عدد کنتور، این معامله با موفقیت به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها