• ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
  • کد خبر: 59451
بیت کوین

بیت کوین یک بار دیگر از شکستن کانال ۳۱ هزار دلاری ناکام ماند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، به دنبال ناتوانی بیت کوین در ثبت یک صعود پرقدرت، برخی از فعالان مالی انتظار آغاز دور جدید ریزش بیت کوین را دارند. جفری گوندلاخ میلیاردر آمریکایی و فعال بازارهای مالی با اشاره به نصف شدن قیمت بیت کوین از قله قیمتی خود پیش بینی کرده است قیمت بیت کوین به محدوده ۲۳ هزار دلاری عقب بنشیند. او عقیده دارد که علاوه بر بیت کوین، ارزش طلا نیز طی ماه های پایانی سال ریزش خواهد کرد.  

فشار بالای فروش در بازار ارزهای دیجیتالی کماکان مانع از هرگونه جهش قیمتی شده و رصد حجم بیت کوین ها و سایر رمزارزهای ورودی به صرافی ها موید این است که فروشندگان کماکان قصد عقب نشینی ندارند. ایگناسیو ترنوس مدیر بخش ارتباطات در صرافی بای بیت معتقد است نوسانگیران اصلی ترین مانع اوج گیری قیمت بیت کوین هستند و با وجود تقاضای بالای خریداران بلندمدت و نهنگ ها، زور آن ها هنوز به تغییر روند بازار نرسیده است.  

با تثبیت بیت کوین در نیمه پایینی کانال ۳۰ هزار دلاری، تعادل قیمتی مجددا در حال برقرار شدن است. داده های منتشرشده توسط موسسه گلس نود نشان می دهد که ۹.۹۳ درصد کل بیت کوین های موجود در بازار در بازه قیمتی ۳۱ هزار تا ۳۴ هزار و ۳۰۰ دلار دست به دست شده که این مساله بیانگر وجود یک ناحیه قیمتی مهم هم برای خریداران و هم برای فروشندگان است. بیشترین خریداران فعلی نیز دارندگان بلندمدت معروف به هولدرها بوده اند.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۲۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها