سکه-طلا.jpg

در جریان معاملات هفته منتهی به ۲ مهر ماه در بازار مالی بورس کالای ایران ۲ میلیون و ۴۶ هزار گواهی سپرده کالایی به ارزش ۱۳۸۳ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، زیره سبز، پسته بادامی و فندقی و برنج طارم دست به دست شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات به سکه طلا اختصاص یافت.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته ای که گذشت سکه طلا با یک میلیون و ۷۱ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده به ارزش ۱۲۳۸ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریالی در جایگاه نخست معاملات ایستاد و پس از آن زعفران نگین با ۹۳۶ هزار و ۳۰۲ گواهی سپرده به ارزش ۱۳۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال دوم شد.

معامله گران ۲۹ هزار و ۸۸ گواهی سپرده زعفران پوشال را نیز دست به دست کردند و ارزش ۳ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریالی را برای دارایی پایه مذکور رقم زدند تا با این آمار معاملاتی، زعفران پوشال همچنان رتبه سوم حجم معاملات هفتگی را کسب کند اما جایگاه سوم ارزش معاملات به برنج اختصاص داشت.

به عبارت دیگر ۸ هزار و ۷۹۶ گواهی سپرده برنج طارم نیز درحالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال برای آن ثبت شد.

دادوستد ۴۷۱ گواهی سپرده زیره سبز نیز رهاورد معاملات این هفته انبارهای دانش، کیمیا بذر و مینو بذر در بازار مالی بورس کالای ایران بود که به ارزشی حدود ۴۱۹ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

۲۳۴ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز در حالی در بازار خرید و فروش شد که ارزشی بالغ بر ۴۱۹ میلیون ریال برای آن به ثبت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها