• ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر: 64077
ارز

ارزش بیشتر ارزها کم تغییر باقی ماند. 

به گزارش «کالاخبر» ، بانک جهانی در گزارش جدید خود از چشم انداز اقتصادی جهان اعلام کرد همه گیری کرونا کماکان اصلی ترین ریسک مشترک بر سر راه اقتصاد جهانی است و در نتیجه شیوع سویه های جدید انتظار می رود رشد اقتصادی جهان کمتر از چیزی باشد که پیشتر تصور می شد. در این بین، رشد اقتصادی چین در سال آینده به ۵.۴ درصد خواهد رسید که نسبت به رشد ۸.۵ درصدی پیش بینی شده امسال آن یک کاهش محسوس است. اقتصاد چین سال قبل را با رشد ۲.۳ درصدی به پایان برده بود. 

ارزهای اروپایی در هفته های اخیر تا حد زیادی برابر دلار عقب نشسته اند که یکی از دلایل اصلی آن، رشد اقتصادی بیشتر آمریکا در ماه های قبل و همچنین انتظار رشد اقتصادی بیشتر برای این کشور تا سال اینده به نسبت کشورهای اروپایی بوده است. در بین ارزهای مهم اروپایی، یورو عملکرد بدتری را نسبت به سایر سایرین مقابل اسکناس سبز داشته و نرخ برابری آن به طور معناداری از محدوده ۱.۲ دلاری که اواخر سال قبل ثبت شد، فاصله گرفته است. 

رؤسای جمهور آمریکا و چین در یک گفتگوی اینترنتی بر سر تداوم گفت‌وگوها به توافق رسیدند. با وجود آنکه روابط دو اقتصاد نخست جهان از نظر سیاسی کماکان بهبود زیادی از زمان ترامپ نداشته اما حجم روابط تجاری و سرمایه گذاری دو کشور کماکان رو به افزایش است. چین یکی از سرمایه گذاران خارجی اصلی در آمریکا به شمار می رود و این امید وجود دارد که با تلطیف مناسبات سیاسی دو کشور، موج تازه ای از سرمایه توسط اتباع این کشور روانه بازارهای مالی آمریکا شود. 

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۱۵ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار ،  شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو،  پوند انگلیس،  روپیه هند،  دلار استرالیا،  دلار کانادا،  دلار سنگاپور،  فرانک سوییس،  رینگت مالزی،  ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۸ دلار اعلام شد.  

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات،  پوند با ۰.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۱ دلار مبادله شد.  یورو ۰.۰۱ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۷ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی،  هر دلار با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۱۲.۲۴۳ ین رسید.

در برابر همتای استرالیایی،  هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۸ دلار مبادله شد.   همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۴۴ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها