• ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
  • کد خبر: 64310
آلومینیوم

قیمت آلومینیوم به بالاترین سطح خود در ۱۳ سال گذشته یعنی از سال ۲۰۰۸ رسید چراکه بحران انرژی به عرضه فشار آورد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، آلومینیوم به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ رسید زیرا بحران عمیق برق به عرضه فلزات انرژی بر که در همه چیز از قوطی های نوشیدنی گرفته تا گوشی های آیفون بکار برده می شود، فشار آورده است. 

فعالین این صنعت به شوخی می گویند که آلومینیوم در اصل "برق جامد" است. تولید هر تن از این فلز حدود ۱۴ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که برای اداره خانه های بریتانیایی به طور متوسط برای بیش از سه سال کافی است. 

اگر تولید صنعت آلومینیوم کشوری ۶۵ میلیون تن در سال باشد آن کشور به عنوان پنجمین مصرف کننده بزرگ برق در جهان رتبه بندی می شود. این بدان معناست که آلومینیوم یکی از اولین اهداف در تلاش های چین برای محدود کردن مصرف انرژی صنعتی است. 

حتی فراتر از بحران فعلی برق، پکن محدودیت سختی را بر روی ظرفیت آتی قرار داده است که در نتیجه آن چشم انداز کسری عمیق جهانی افزایش می یابد. 

افزایش هزینه های انرژی در سراسر آسیا و اروپا به این معنی است که خطر کاهش بیشتر عرضه وجود دارد و برخی از سرمایه گذاران معتقدند که قیمت ها هنوز جای حرکت دارد. 

آلومینیوم روز دوشنبه در بورس فلزات لندن تا ۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۰۴۹ دلار در تن رسید که بالاترین میزان از جولای ۲۰۰۸ بود و باعث منفعت گسترده ای در بین فلزات اساسی شد. 

برای سرمایه گذارانی که به دنبال افزایش قیمت در آینده هستند بورس فلزات لندن قراردادهای آپشن که روشی محبوب و کم خطر است را پیشنهاد می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها