• ۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
  • کد خبر: 64688
وال استریت

کسری بودجه بالای ۶۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا باعث ریزش بیشتر شاخص های مهم بورسی این کشور شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد کسری بودجه این کشور در ماه سپتامبر به ۶۲ میلیارد دلار رسیده که این رقم، ۶۲ میلیارد دلار کمتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه سال قبل بوده است. با توجه به بهبود شرایط کسب و کارها، مخارج دولت رو به کاهش است اما از سوی دیگر سررسید دریافت مالیات ها برای بسیاری از مالیات دهندگان فرا رسیده که این مساله به نوبه خود موجب افزایش محسوس درآمد دولت شده است. کسری بودجه سال مالی کماکان در محدوده سه تریلیون دلاری قرار دارد.  

در سومین هفته ماه اکتبر شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در آمریکا با کاهش ۶۰۰۰ نفری به ۲۹۰ هزار نفر رسیده که کمی فعالان بازار را نسبت به بهتر شدن وضعیت، حداقل در بازار کار امیدوار کرده است. این کاهش در حالی بود که انتظار می رفت این رقم، ۲۹۵ هزار نفر اعلام شود. به طور متوسط شمار متقاضیان هفتگی دریافت مزایای بیکاری آمریکا حدود ۲۰۰ هزار نفر بود که پس از شیوع کرونا این رقم به سرعت رو به افزایش رفت. نرخ بیکاری آمریکا در حال بازگشت به چهار درصد است.  

بورس آمریکا

در وال استریت بیشتر شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۶۶۸.۵۳ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۱۴ درصد ریزش تا سطح ۴۵۴۴.۲۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۸۹ درصد کاهش در سطح ۱۵ هزار و ۳۸.۴۲ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۲۰۴.۵۵ واحد بسته شد.  

شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۴۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۵۴۲.۹۸ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با پیشروی ۰.۷۱ درصدی در سطح ۶۷۳۳.۶۹ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۲ درصد پایین رفت و به ۸۹۰۶.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۳۴ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۸۰۴.۸۵ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۴۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۱۲۶.۹۳ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" افزایش ۰.۶۴ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۵۹.۳۷ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۱ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۴۱۵.۴۸ واحدی به کار خود خاتمه داد.

در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها