• ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
  • کد خبر: 69256
نفت چین

واردات سالانه نفت خام چین در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار از سال ۲۰۰۱ کاهش یافته و به ۱۰.۲۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از الجزیره، واردات سالانه نفت خام چین ۵.۴ درصد در ۲۰۲۱ کاهش‌یافته که اولین سقوط واردات این کشور از ۲۰۰۱ به حساب می‌آید. پکن از پالایشگاه‌های خود خواسته تولید داخلی سوخت را محدود کنند.

چین پیش‌برنده تقاضای جهانی برای نفت طی یک دهه گذشته بوده‌ و حدود ۴۴ درصد از کل رشد جهانی واردات نفت از ۲۰۱۵ متعلق به این کشور است. قیمت شاخص نفت خام برنت با انتشار این خبر تا ۸۴.۴۰ دلار در هر بشکه پایین آمد.

اطلاعات اداره‌کل گمرک چین نشان می‌دهد واردات نفت بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا تا ۵۱۲.۹۸ میلیون تن معادل ۱۰.۲۶ میلیون بشکه در روز پایین آمده‌است. این رقم در ۲۰۲۰ برابر با ۵۴۲.۳۹ میلیون تن بود.

واردات نفت خام چین در ماه دسامبر و به‌دنبال هجوم پالایشگاه‌های مستقل برای استفاده کامل از سهمیه‌های خود در پایان سال، به ۴۶.۱۴ میلیون تن رسید یعنی حدود ۲۰ درصد افزایش ماهانه نسبت‌به همین ماه در سال قبل از آن.

دراین‌بین، واردات گاز طبیعی چین که شامل واردات از طریق خط لوله و همچنین واردات گاز طبیعی مایع می‌شود، ۱۹.۹ درصد در ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل‌از آن افزایش داشته و به رکورد ۱۲۱٫۳۶ میلیون تن رسیده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها