تورج زارع

کالاخبر: تورج زارع مدیرعامل آلومینای ایران می گوید: حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه ها کمک می کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.

مدیرعامل آلومینای ایران در گفت و گو با کالاخبر، با بیان اینکه شرکتش دو کالای آلومینا و هیدرات را در بورس کالا امسال عرضه کرد، گفت: تا پیش از این، فروش شرکت به صورت قراردادی بود اما ورود به بورس در بحث نقدینگی کمک کننده بود و سبب شد برنامه نقدینگی مشخص داشته باشیم.

زارع ادامه داد: به جهت قواعد مشخصی که وجود دارد عرضه محصولات در بورس کالا علاوه بر تامین مالی مناسب، برنامه تامین نقدینگی شرکت ها را شفاف تر می کند و بنگاه ها می توانند برنامه مشخص مالی را تدوین کرده و داشته باشند.

زارع یادآور شد: پیشنهاد می شود بورس کالا ابزارهای نوین مالی را تقویت کند و روش های جدید فروش و تامین نقدینگی را هم برای خریداران و هم فروشندگان در نظر گرفته و ایجاد کند.

به عقیده مدیرعامل آلومینای ایران، بورس کالا با ابزارهای مالی که می تواند تعریف کرده و آنها را توسعه دهد، قادر است به فضای کامودیتی ها رونق دهد. چراکه بورس های کشورهای توسعه یافته از تنوع ابزارهای مالی در اشکال مختلف بهره می برند و با توسعه آنها شرایط مطلوبی را برای صنایع و رونق کامودیتی ها یا تامین مالیشان فراهم می کنند.

زارع تاکید کرد: پیشنهاد دیگر برای بهبود جایگاه بورس کالا، فرهنگ سازی است چون هنوز فرهنگ استفاده از ابزارهای نوین مالی در کشور به خوبی وجود ندارد. 

وی در خاتمه گفت: ابزارهای نوین مالی قادر هستند به دلیل ساختار پوشش ریسکی که دارند به اتفاقات پیرامون خود نظیر بحران روسیه و اوکراین که بر بازار کامودیتی ها اثر گذاشته و خریداران و فروشندگان را دچار شک و تردید کرده، کمک بزرگی در جهت امنیت و برنامه ریزی دهد و از این رو ما از توسعه ابزارهای مالی در بورس کالا استقبال می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها