آتی

حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی بورس کالا به ۵۰ هزار قرارداد نزدیک شد. این در حالی است که نزدیک ۹۰ درصد سهم معاملات برای زعفران بود.

به گزارش کالاخبر ، در جریان معاملات هفته ای که گذشت، تعداد ۴۹ هزار و ۹۹۴ قرارداد آتی بر پایه سه دارایی زعفران نگین، صندوق طلا و نقره منعقد شد و ارزش بیش از ۲۳۴ میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومانی را در پی داشت.

معامله گران در ۴ سررسید معاملاتی و برای تحویل در دوره های اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان ماه ۱۴۰۱ تعداد ۴۴ هزار و ۴۳۰ قرارداد آتی زعفران نگین را منعقد کردند و ارزش بیش از ۲۳۴.۵ میلیارد تومان را به ثبت رساندند. با این عملکرد معاملاتی زعفران نگین هم در حجم و هم در ارزش معاملات صدرنشین شد. زعفران نگین به تنهایی توانست بازار قراردادهای آتی را در سیطره خود نگه دارد و به ترتیب ۸۹ و ۷۸ درصد از حجم و ارزش کل قراردادهای منعقده را در این هفته از آن خود کند.

انعقاد ۴ هزار و ۶۳۹ قرارداد آتی صندوق طلا در سه سررسید خرداد، مرداد و مهر ماه امسال ارزش بیش از ۴۹ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومانی را در پی داشت. دارایی پایه مذکور با این عملکرد معاملاتی به ترتیب ۹ و ۲۱ درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد.

معامله گران برای تحویل در دو دوره خرداد و مرداد ماه سال جاری نیز تعداد ۹۲۵ قرارداد آتی نقره را منعقد کردند و ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد تومان را برای این دارایی پایه به ثبت رساندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها