• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر: 74765
آهن و فولاد

افت تقاضا برای زغال‌سنگ در معاملات آتی به تعدیل اندک قیمت این محصول در معاملات تحویل نقدی منجر شد. بازار قراضه فولادی نیز روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد؛ چرا که انتظار کاهش قیمت در این محصول به افت تقاضا برای محموله‌های قراضه فولادی منجر شده و از این منظر زمینه ثبات این بازار را فراهم کرده است.

به گزارش کالاخبر ، این هفته نشریه پلتس گزارش خود را با کاهش تقاضای زغال‌سنگ آتلانتیک برای تحویل در سه‌ماه سوم امسال شروع کرده است.افت تقاضا برای معاملات آتی زغال‌سنگ، کاهش قیمت فروش نقدی زغال‌سنگ در ایالات‌متحده آمریکا را به همراه داشته است.  قیمت زغال‌سنگ متالورژیک اقیانوس اطلس در روز ابتدایی هفته جاری یعنی شانزدهم ماه مه، با فشار افزایشی کمتری مواجه شد؛ کاهش قیمت این محصول در معاملات فیوچرز برای تحویل در ماه جولای عامل این تعدیل فشار قیمتی بود.

بازار قراضه آهن ترکیه این روزها جو آرامی دارد و به ثبات رسیده است. این ثبات ناشی از انتظار فولادسازان ترکیه‌ای برای کاهش بیشتر قیمت‌ها در روزهای پیش‌روست.

در عین حال، به گزارش یک معامله‌گر آمریکایی، رزرو محموله‌ای توسط کارخانه مارمارا در هفته منتهی به ۱۳مه نیز به ثبات قیمت قراضه آهن در ترکیه کمک کرده است. در برزیل نیز کاهش حاشیه سود بازیافت‌کنندگان قراضه آهن باعث شده است تا ارزش خرید این محصول کاهش پیدا کند. در عین حال انتظار می‌رود، تا اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن، تولیدکنندگان فولاد نیز دست به کاهش قیمت خرید به دلیل افت حاشیه سود بزنند.

اما بازار چین با بهبود تقاضا روبه‌روست؛ انتظار می‌رود بهبود تقاضا بتواند مازاد عرضه فولاد چین را برطرف کند. میزان تولید روزانه چدن چین در ماه آوریل رکوردشکنی کرد، در عین حال پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید فولاد چین در ماه مه افزایش داشته باشد.

اخبار منتشرشده از چین حاکی از مهار شیوع کرونا در این کشور است که تحقق این امر می‌تواند موانع پیش‌روی تولید و فروش را از میان ببرد. به این ترتیب بازار چین با افزایش همزمان تقاضا و عرضه روبه‌رو می‌شود. نشریه پلتس در بخش دیگری از اخبار روز دوشنبه شانزدهم ماه مه خود به احتمال خرید شرکت بازیافت روکای مکزیک از سوی شرکت فولاد داینامیک آمریکا اشاره کرده است.

این شرکت آمریکایی درصدد است تا با خرید این شرکت تولیدکننده قراضه فولاد بخشی از نیاز خود به مواد اولیه فولادسازی را از منابع موجود در آمریکای شمالی تامین کند. در حال حاضر، شرکت روکا سالانه حدود ۵۷۵‌هزار تن قراضه آهن و غیرآهن صادر می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها