• ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
  • کد خبر: 74768
بورس های جهانی

سهام آسیایی در روز چهارشنبه پس از شروع قدرتمند در برخی بازارها، گوی سبقت را از وال استریت ربود.

به گزارش کالاخبر ،تشدید سیاست پولی فدرال رزرو ایالات‌متحده برای مهار تورم فزاینده، بازارهای جهانی را به لرزه درآورده است و نگرانی سرمایه‌گذاران را که پیش از این به دلیل قرنطینه کووید چین و تهاجم روسیه به اوکراین ایجاد شده بود را عمیق‌تر کرده است.

اما خبرهای خوبی از ایالات‌متحده در روز سه شنبه منتشر شد و داده‌ها حاکی از افزایش هزینه‌های آمریکایی‌ها در ماه آوریل است. فروش خرده‌فروشی ۰.۹ درصد افزایش یافت  که تا حدی با افزایش مجدد خرید خودرو تقویت شد.

ادوارد مویا از اواندا گفت: «اقتصاد در حال کند شدن است اما مصرف‌کننده همچنان خوب به نظر می‌رسد به این معنی که اقتصاد همچنان در مسیر جلوگیری از رکود اقتصادی قرار دارد».

وی افزود: تولید صنعتی نیز در آوریل افزایش یافت که یکی دیگر از نشانه‌هایی است که اقتصاد هنوز در حال سقوط نیست. وال استریت با افزایش قیمت بسته شد و نزدک غنی از فناوری نزدیک به ۳ درصد جهش کرد.

توکیو، سیدنی و سنگاپور در معاملات چهارشنبه به دلیل افزایش قیمت در نیویورک افزایش یافتند با این حال، تا اواسط صبح، هنگ کنگ و شانگهای پس از شروعی مثبت در قلمرو منفی فرو رفتند.

داده‌های مصرف‌کننده آمریکا در اوایل این هفته به تقویت چین افزود و مقامات گفتند: شانگهای، موتور اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان، کسب‌وکارها را به تدریج بازگشایی خواهد کرد.

بیزنس نقل کرد: بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان نگران افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها هستند و روز سه‌شنبه، جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو گفت که باید شواهد روشن مبنی بر کاهش تورم را قبل از عقب‌نشینی از تلاش‌ها برای بهبود اقتصادی ببیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها