خودرو

کارشناسان و فعالان اقتصادی موضوع عرضه خودرو در بورس کالا را به فال نیک گرفته و تاکید دارند وجه برجسته عرضه خودرو در بورس کالا مسئله شفافیت، امکان رصد معاملات و ایجاد بستر رقابتی است که می‌تواند به سیاست‌گذار در ارایه سیاست‌های کارآمد کمک کند؛ دیدگاه ۱۶ کارشناس اقتصادی و بازار سرمایه را در گزارش زیر مرور می کنیم.

به گزارش کالاخبر ، عرضه خودرو در بورس کالا اهمیت خود را در ماه های اخیر بیشتر نشان داده است. ویژگی‌هایی همچون شفافیت، امکان رصدگیری، شرایط رقابتی و نمایشگری مزایا و معایب بازارها از جمله مهمترین مواردی است که کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار تاکید دارند بورس کالا در مقام بستر معاملات می‌تواند با سازوکار عرضه و تقاضا به بهبود شرایط معاملات خودرو و در نهایت به کارآمدی بازار خودرو کمک کنند. البته بورس کالا به دلیل اینکه تنها بسترساز معاملات شفاف و رقابتی است، از این منظر تنها می‌تواند وضعیت و موقعیت عرضه‌ها و تقاضاها را نشان دهد و سیاست‌گذار را آماده کند که بتواند با امکان نظارت از طریق سازوکارهای بورس کالا شرایط را برای تعادل‌بخشی بازارها از جمله بازار خودرو فراهم کند. 

البته کارشناسان و ناظران اقتصادی هم موافق عرضه خودرو در بورس کالا هستند:

در باب اهمیت و مزایای سازوکارهای بورس کالا در بازارهای کالایی مطالب بی شماری وجود دارد که از حوصله گزارش‌هایی از این دست خارج است اما نکته کلیدی آنجاست که سیاست‌گذار می‌تواند با بهره‌گیری از سازوکار بورس کالا هم بستر شفاف و رقابتی برای در بازارهای کالایی ایجاد کند و هم اینکه در کمک به سیاست‌گذار برای انجام سیاست‌های کارآمد سیگنال‌های صحیحی ارسالی کند.

نحوه و راهنمایی خرید خودرو از بورس کالا

با این وصف کارشناسان و فعالان بازار سرمایه جزء حامیان اصلی عرضه خودرو در بورس کالا هستند، چرا که از دید آنان با عرضه خودرو در بورس کالا، معاملات بازار خودرو زیر ذره بین قرار می‌گیرد و بازار شفاف می‌شود و سیاستگذار می‌تواند با رصد دقیق بازار خودرو از طریق سازوکار عرضه و تقاضا، بازار را به تعادل برساند.

خواندن این مطلب را هم از دست ندهید: حمایت ۱۶ نماینده مجلس از عرضه خودرو در بورس کالا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها