اطلاعیه

بورس کالا در اطلاعیه ای از لزوم انجام امور تسویه قراردادها با استفاده از حساب های وکالتی مشتریان از فردا (چهارشنبه اول تیر ماه) خبر داد.

به گزارش کالاخبر ، در اطلاعیه محمد نوروزپور سرپرست مدیریت تسویه و پایاپای آمده است: تسویه مالی معاملات فیزیکی داخلی از فردا اول تیر ماه صرفا از طریق حساب های وکالتی مشتریان انجام می شود.

در این نامه اشاره شده است: پیرو این تصمیم از فردا نمایش کد شناسه واریز برای تسویه قراردادها از سامانه عملیاتی کارگزاری (BrokerSystem) حذف می شود.

همچنین شرکت های سیستم مدیریت سفارشات OMS و اتوماسیون حسابداری کارگزاری Back dffice باید نسبت به عدم نمایش شناسه واریز در سامانه های ارایه اطلاعات به مشتریان و شرکت های کارگزاری اقدام کنند.

علاوه براین درخصوص انجام تراکنش ها از محل تسهیلات بانکی باید درخواست مشتری پیوست نامه درخواست کارگزار برای مدیریت تسویه و پایاپای جهت تصمیم گیری و دریافت شناسه واریز، پس از خرید ارسال شود.

در بند دیگری از این نامه ذکر شده است: در رابطه با مشتریانی که امکان افتتاح حساب وکالتی را ندارند نظیر ارگان های نظامی و نهادهای دولتی، کارگزار باید درخواست مشتری را در پیوست نامه خود برای مدیریت بازرسی و امور اعضا ارسال و پس از تایید نسبت به اخذ شناسه واریز از مدیریت تسویه و پایاپای اقدام کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها