مسعودی فر

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از حمایت عرضه خودرو در بورس کالا در راستای شفافیت و حذف رانت خبر داد.

به گزارش کالاخبر ، علیرضا مسعودی فر، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در آیین افتتاح عرضه خودرو در بورس کالا گفت: عرضه خودرو در بورس کالا قدمی در راستای ایجاد شفافیت به منظور حذف رانت است.

مسعودی‌فر با اشاره به اینکه رویکرد قوه قضاییه در سال‌های گذشته از حالت انفعالی به سمت فعالی حرکت کرده که در سند تحول قوه قضاییه نیز در آن دیده شده است، اظهار کرد: قوه قضاییه در برنامه‌ها و رویکردهای جدید در راستای پیشگیری از جرم به دنبال شناسایی فرآیندها و وضعیت های است که بستر و وقوع جرم را می‌تواند ایجاد کند.

به گفته وی قوه قضاییه با شناسایی و اصلاح فرآیندها یک اقدام عالی انجام داده و قصد بر این است قبل از آنکه جرم واقع شود، قوه قضاییه به دنبال شناسایی و اصلاح فرآیندهاست تا بتواند پیشگیری از وقوع جرم را به مرحله اقدام در بیاورد.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه تاکید می‌کند، پیشگیری از جرم دارای اصولی است؛ یکی از این اصول شفافیت و ارتقای شفافیت است. این بدان معناست که هر چقدر شفافیت بیشتر شود، مانع از ایجاد جرایم و تخلفات و بروز فساد در حوزه های اداری یا حوزه های دیگری میشود. یکی از اصل‌های دیگر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، بحث تعارض منافع و یا بحث پاسخگویی است، این بدان معناست که زمانی می‌توانم موفق شویم که به این اصول پایبند باشیم.

مسعودی فر تصریح کرد: علت اینکه قوه فضاییه نسبت به عرضه خودرو در بورس کالا ابراز خوشحالی می‌کند، این است که این موضوع به ارتقای شفافیت و حذف رانت در اقتصاد کمک می‌کند و این همان نقطه‌ای است که بستر شکل‌گیری و وقوع جرم است.

وی تاکید کرد: هر اقدامی که همراه با شفافیت بیشتر باشد، طبیعتا مورد حمایت معاونت پیشگری از وقوع جرم است. البته قوه قضاییه در این خصوص همکاری‌های مستمر و بیشتری را با بازار سرمایه دنبال می‌کند.

مسعودی‌فر با اشاره به اینکه علاوه بر عدم شفافیت، وجود انحصار و امضاهای طلایی باعث رانت می‌شود، اظهار کرد: تا زمانی که انحصار نباشد و رقابت به شکل دقیق انجام شود، نیاز به ایجاد محدودیت، جیره بندی و قرعه کشی ها ناشی از همان محدودیت عرضه نیست.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اشاره به اینکه فساد ناشی از عدم شفافیت است، عنوان کرد: اگر قیمت را کنترل کنیم و شکاف قیمت میان مصرف کننده و کارخانه بیش‌تر شود، طبیعتا موجب فعالیت رانت‌بازی خواهد شد. متناسب نبودن عرضه با تقاضا محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند و اثرات بدی را به دنبال خواهد داشت.

مسعودی‌فر با اشاره به ناایمن بودن خودروها درباره عرضه خودرو در بورس کالا گفت: کاری که در زمینه عرضه خودرو در بورس کالا انجام شده، به شفافیت و حذف رانت کمک می‌کند و قوه قضاییه در این خصوص هر کاری لازم باشد، انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها