جمال میرزایی

مدیرعامل گروه صنعتی بارز با انتقاد از قاچاق و دلالی در صنعت تایر گفت: به منظور تعادل بخشی به بازار و کاهش تخلفات در این زمینه، وزارت صمت باید با عرضه لاستیک در بورس کالا موافقت کند؛ شرکت‌های تولیدی لاستیک به علت قیمت‌گذاری دستوری زیان ده شدند که امید می‌رود با عرضه لاستیک در بورس کالا این مشکل رفع شود.

به گزارش کالاخبر ، جمال میرزایی، مدیرعامل گروه صنعتی بارز در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، درباره عرضه لاستیک در بورس کالا اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته (۱۴۰۰) برخی شرکت‌های تولید کننده لاستیک، به سبب افزایش قیمت مواد اولیه تولید با زیان مواجه شدند، به همین علت تصمیم بر این شد لاستیک در بورس کالا عرضه شود.

وی بیان کرد: شرکت‌های تولید کننده لاستیک در ابتدا به سبب آنکه تا پیش از این تجربه عرضه در بورس کالا را نداشتند با مشکلاتی مواجه شدند، اما خوشبختانه در نیمه دوم سال گذشته نخستین عرضه لاستیک در بورس کالا انجام شد.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز تصریح کرد: تا پایان سال گذشته به سبب عرضه لاستیک در بورس کالا شاهد ایجاد رقابت بین شرکت‌های تولیدی بودیم که علت آن را می‌توان تفاوت قیمت بازار آزاد با بورس کالا دانست.

میرزایی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز به علت مخالفت وزارت صمت با عرضه لاستیک در بورس کالا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نامه‌هایی را به منظور توقف عرضه لاستیک ارسال کرد.

او گفت: با وجود مواضع مخالف سازمان حمایت با عرضه لاستیک در بورس کالا، درخواست‌های متعددی از سوی ما به منظور عرضه سایر گروه‌های محصولی به بورس کالا ارسال شده بود.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز تصریح کرد: سازمان حمایت مطابق قانون نمی‌تواند مانع عرضه محصول های پذیرفته شده در بورس کالا شود، اما متاسفانه این اتفاق رخ داد.

وی اظهار کرد: قاچاق و دلالی در صنعت تایر بسیار آسان‌تر از صنعت خودرو است، به همین خاطر به منظور تعادل بخشی به بازار و کاهش تخلفات وزارت صمت بهتر است با عرضه لاستیک در بورس کالا موافقت کند.

میرزایی همچنین گفت: شرکت‌های تولیدی لاستیک به علت قیمت‌گذاری دستوری زیان ده شدند که امید می‌رود با عرضه لاستیک در بورس کالا این مشکل رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها