مصطفی حاجی دلیگانی

عضو هیات رئیسه مجلس درباره خرید ملزومات پایتخت از بورس کالا گفت: هر چه مبادلات مالی شهرداری شفاف‌تر باشد، باعث کاهش فساد اداری شده و صرفه‌جویی و پیشگیری از حیف‌ومیل بیت‌المال را به دنبال دارد.

به گزارش کالاخبر ، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره خرید ملزومات پایتخت از بورس کالا در دوره جدید مدیریت شهری گفت: طبیعی است، هر چه مبادلات مالی شهرداری و سایر دستگاه‌های اداری اعم از دولتی و عمومی شفاف‌تر باشد، باعث کاهش تخلفات و فساد اداری خواهد شد و منجر به صرفه‌جویی و پیشگیری از حیف و میل بیت‌المال می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: یکی از اشکالاتی که در دستگاه‌های اداری وجود دارد، این است در جاهایی که افراد دارای خود کنترلی نبوده و به حفاظت از منابع مالی حساس نباشند، شرایط و زمینه ایجاد فساد به نحوی است که اگر این افراد بخواهند از بیت المال سو استفاده کنند، کاملاً این امکان برایشان فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین این اقدام شهرداری تهران و برنامه‌ریزی که برای تهیه نیازمندی‌های شهر از بورس کالا در دستور کار قرار گرفته، سبب شده جزئیات این خریدها کاملاً شفاف شود و این تصمیم مدیریتی می‌تواند به پیشگیری از وقوع جرم و فساد کمک کند.

حاجی دلیگانی افزود: اقدام دیگر شهرداری تهران برای تأمین مالی پروژه‌های عمرانی شهری از بورس کالا، یک گام دیگر در مسیر شفافیت دستگاه‌ها و کاهش امکان تخلفات اداری است. سایر دستگاه‌ها نیز می‌توانند از این اقدام الگو برداری کنند. گسترش این اقدامات شرایط مبارزه با فساد را در سیستم اداری مهیا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها