• ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
  • کد خبر: 84372
اوپک

اوپک پیش‌بینی پیش بینی خود از رشد تقاضای چین برای نفت در سال ۲۰۲۳ را به دلیل تسهیل محدودیت‌های کووید۱۹ در این کشور بالا برد اما برآوردش از تقاضای جهانی را با اشاره به ریسک‌های نزولی احتمالی برای رشد اقتصاد جهانی، بدون تغییر نگه داشت.

به گزارش ایسنا، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال، ۲۰۲۳ به میزان ۲.۳۲ میلیون بشکه در روز معادل ۲.۳ درصد رشد خواهد کرد. این پیش بینی نسبت به گزارش ماه قبل اوپک تغییری نداشته است.

در حالی که رشد سریع تقاضای چین برای نفت، می تواند از بازار نفت پشتیبانی کند قیمت‌های نفت هفته جاری تحت تاثیر و شکستگی بانک سیلیکون‌ولی که باعث نگرانی ها نسبت به بروز بحران مالی جدیدی شد، ریزش کرد.

اوپک به ریسکهای نزولی بالقوه برای اقتصاد جهانی در نتیجه افزایش نرخ‌های بهره اشاره کرد. در گزارش اوپک آمده است: بازگشایی چین پس از لغو سیاست سخت‌گیرانه کووید ۱۹ در این کشور، سرعت قابل ملاحظه‌ای به رشد اقتصاد جهانی بخشیده است. با این حال، رشد سریع نرخ‌های بهره و سطح بدهی جهانی، ممکن است باعث سرایت پیامدهای منفی شده و تاثیر منفی بر پویایی رشد اقتصاد جهانی داشته باشد.

اوپک انتظار دارد تقاضای چین برای نفت در سال ۲۰۲۳ به میزان ۷۱۰ هزار بشکه در روز رشد کند که بالاتر از پیش بینی ۵۹۰ هزار بشکه در روز در گزارش ماه گذشته این سازمان است. این گروه انتظار دارد تقاضای جهانی به دلیل بازبینی های نزولی مناطق دیگر، ثابت بماند.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش اوپک همچنین نشان داد تولید نفت این گروه در فوریه با وجود توافق سال گذشته گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید، افزایش پیدا کرده است. طبق آمار اوپک، تولید نفت این گروه در فوریه به میزان ۱۱۷ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲۸.۹۲ میلیون بشکه در روز رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها