قیمت های پایه محصولات پتروشیمی فردا در حالی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای نیمه نخست مهرماه اعلام می شود که قیمت ها بیش از دو ماه است که در روند نزولی قرار دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی معتقد است؛ با توجه به افزایش قیمت دلار و ثبات در بازارهای جهانی احتمال افزایش قیمت های پایه محصولات پتروشیمی وجود دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد فردا با رشد قیمت محصولات پتروشیمی پس از ماه ها نزول روبه رو شویم.

این کارشناس بازار پتروشیمی با اشاره به اینکه احتمال رشد قیمت محصولات شیمیایی بیشتر از پلیمری ها است، تاکید کرد: با توجه به رشد قیمت اتیلن در هفته های اخیر و شروع فصل سرما به نظر نمی رسد که از این پس شاهد افت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی باشیم.

وی در ادامه افزود: به نظر می رسد قیمت پی وی سی نیز در اعلام جدید نرخ های پایه توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی با رشد نسبت به هفته گذشته روبه رو شود.

به گفته حیدری، افزایش قیمت پی وی سی به همراه رشد عرضه ها در هفته جاری، بازار این کالا را به سمت تعادل پیش خواهد برد.

این کارشناس بازار پتروشیمی اعتقاد دارد؛ حجم معاملات در هفته جاری به روند نزولی و یا صعودی بودن قیمت های پایه بستگی دارد و از این رو اکثر معامله گران در انتظار اعلام قیمت های پایه هستند تا برای ورود به معاملات تصمیم گیری کنند.

وی در ادامه افزود: با توجه به شروع فصل سرما و افزایش مصارف سوختی به نظر نمی رسد که در هفته های آتی با کاهش قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی روبه رو باشیم، از این رو شرایط فعلی، زمان مناسبی برای خرید مصرف کنندگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها