• ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
  • کد خبر: 10862
محصولات پتروشیمی

واردات و صادرات مواد شیمیایی در اتحادیه اروپا با وجود تنگناها در بازه زمانی هشت ماهه اول سال ۲۰۲۱ افزایشی بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) اعلام کرد که صادرات و واردات مواد شیمیایی اتحادیه اروپا در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا آگوست سال جاری میلادی با افزایش مطلوبی همراه بود.

واردات مواد شیمیایی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از خارج در بازه زمانی هشت ماه سال جاری میلادی ۱۰ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات با بیش از ۶ درصد افزایش همراه بوده است.

افزایش واردات و صادرات محصولات پتروشیمی در پی بهبود عملکرد این صنعت پدید آمده است و این در حالی است که بسیاری از صنایع نهایی که خریدار محصولات پتروشیمی هستند با چالش‌های زنجیره تامین روبه‌رو هستند و این شرایط تولید را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بخش‌هایی از صنایع خودروسازی که نیازمند محصولات پتروشیمی هستند اکنون با تنگناها و کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و برای سه ماه در حال کاهش فروش بوده است.

تجارت جهانی اتحادیه اروپا در دیگر بخش‌های تولید پتروشیمی نیز در این مدت به شدت افزایش یافت و اتحادیه اروپا همچنان صادرکننده خالص است.

با این حال، قیمت‌های بالاتر انرژی سبب تشدید افزایش واردات شد و کسری تجاری سنتی اتحادیه اروپا که بخش بزرگی از نیاز خود را به انرژی باید از طریق واردات تأمین کند بالا برد.

ارزش صادرات اتحادیه اروپا در بازه زمانی ماه‌های ژانویه تا آگوست در مجموع ۱۴۰۰ میلیارد یورو بوده که نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۳.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد، این در حالی است که ارزش واردات این اتحادیه در دوره مورد بررسی به ۱.۳۰۷ میلیارد یورو رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است و مازاد تجاری اتحادیه اروپا با بقیه جهان را محدود کرد.

رقم مازاد تجاری ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در هشت ماه سال ۲۰۲۱ میلادی ۹۳ میلیارد و۴۰۰ میلیون یورو بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها