کامودیتی

در هفته گذشته کالاهای اساسی در بازارهای جهانی روند متفاوتی را تجربه کردند.

به گزارش "پایگاه خبری بورس کالای ایران" در هفته ای که گذشت در بازار انرژی علیرغم کاهش قیمت نفت خام و نفت برنت، قیمت گاز طبیعی روند صعودی داشت همچنین با افزایش فعالیت معادن، آینده ای امیدوار کننده برای زغال سنگ پیش بینی می شود.

در بازار فلزات نیز شرایط فقط برای طلا کمی امیدوارکننده بود و مس و آلومینیوم سیر نزولی داشتند.در بازار کشاورزی, گندم روزهای پر تنشی را پشت سر می گذارد و گزارش ها حاکی از تمام شدن ذخایر جهانی گندم است.سویا رشد قیمت داشت.

در این گزارش نگاهی گذرا به بازار کالاهای اساسی داریم.

بازار انرژی

نفت: افزایش درآمد موجودی نفت ایالات متحده آمریکا موجب سقوط قیمت نفت برنت و نفت خام به ۴۶.۸۵ دلار و ۴۴.۰۹  دلار به ازای هر بشکه شد.

گاز طبیعی: با پیش بینی های آب و هوایی صعودی, قیمت آتی گاز طبیعی رشد یک هفته ای به میزان ۳.۰۵۸ دلار به ازای هر واحد حرارتی بریتانیا داشت.

زغال سنگ: بر اساس گزارش ها به موجب افزایش فعالیت در معادن, قیمت زغال سنگ امکان افزایش دارد.

بازار فلزات

مس: پس از پیش بینی های نادرست ایالات متحده آمریکا در مورد کالاهای بادوام, قیمت مس به ۲.۶۷ دلار به ازای هر اونس کاهش یافت.

فلزات گران بها: علیرغم کاهش ارزش, دلار قیمت طلا مقدار اندکی افزایش یافت و به ۱۲۵۰.۶۸ دلار به ازای هر اونس رسید.

دیگر فلزات: اعلام چین از کاهش دادن تولید محصولات آلومینیوم باعث شد این فلز از ابتدای سال تغییر چندانی از لحاظ قیمت نداشته باشد.

بازار کشاورزی

 گندم: افزایش دمای هوا در ایالات متحده آمریکا و اروپا باعث آسیب دیدن محصولات گندم شده است.بر اساس گزارشی, ذخیره جهانی گندم ممکن است رو به پایان باشد.

ذرت وسویا: قیمت سویا در این هفته به ۹.۲۱ دلار به ازای هر پیمانه رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها