حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان گفت: با توجه به پایین بودن گردش نقدینگی در حوزه مسکن و مواجه بودن ساخت و ساز با رکود نقدینگی، عرضه مسکن در بورس کالا اقدامی بسیار منطقی تلقی می شود که می تواند سرمایه های کوچک حوزه مسکن را به بخش تولید سوق دهد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان درباره راه‌اندازی شاخص مسکن در بورس کالا گفت: طی چند وقت اخیر رایزنی های زیادی در خصوص ورود معاملات مسکن در بورس کالا صورت گرفته اما تاکنون این امر محقق نشده است.
محتشم به زمان اجرایی شدن این طرح اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ورود مسکن به بورس کالا به صورت صندوق پروژه است اکنون همه شرایط لازم برای ورود معاملات مسکن به بورس کالا فراهم نشده اما مسئولین در حال فراهم کردن شرایط لازم برای این اقدام هستند، گفتنی است که استفاده از یک تصمیم منطقی برای اجرایی شدن این طرح امری بسیار ضروری است.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان، بورس کالا را محلی مناسب برای استفاده سرمایه های سرگردان در تولید دانست و گفت: با توجه به پایین بودن گردش نقدینگی در حوزه مسکن و مواجه بودن ساخت و ساز با رکود نقدینگی، عرضه مسکن در بورس کالا اقدامی منطقی تلقی می شود که می توان از سرمایه های کوچک در بخش تولید مسکن استفاده کرد.
محتشم با تاکید بر فعالیت لیزینگ‌های مسکن گفت: به دلیل عدم فعالیت لیزینگ ها به صورت علمی و مطابق با روش‌ کشورهای پیشرفته با موفقیت همراه نبودند، در صورتی می توان شاهد عملکرد موفق لیزینگ بود که پول مورد نیاز خود را از منابع غیر بانکی به دست آورند.
عضو هیات مدیره انبوه‌سازان در پاسخ به این سوال که آیا ورود مسکن به بورس کالا در رونق بازار تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، افزود: در صورتی که ورود معاملات مسکن در بورس کالا با تجمیع سرمایه های کلان و استفاده از آنها در تولید مسکن همراه باشد به طور قطع در رونق بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود.
او درباره نقش بورس کالا در خروج مسکن از رکود ادامه داد: بورس کالا تا به امروز در حوزه مسکن فعالیت چندانی نداشته اما در بخش های دیگر که در حال فعالیت است بسیار موفق عمل کرده است.
به گفته محتشم، اگر بورس کالا بتواند از سرمایه های کشور در جهت تولید بیشتر استفاده کند، نقش به سزایی در بازگشت رونق و تزریق نقدینگی به بازار مسکن ایفا می کند.
عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان در پایان گفت: فعالیت لیزینگ و بورس کالا در جذب سرمایه متفاوت از یکدیگر هستند امایکی از ضرورت های بهبود روند اقتصادی در کشور استفاده از تمام ابزارها از جمله بورس کالا است.
منبع: ایسکانیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها