تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که پس از کاهش ۴.۸ درصدی قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم ۲۰۱۵ میلادی، اکنون قیمت هر اونس طلا در محدوده ۱۱۰۰ تا ۱۱۳۰ دلاری در نوسان خواهد بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از کیتکو نیوز ، قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم امسال برای دومین بار متوالی با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا که در دو سال گذشته با کاهش شدیدی روبرو شده امسال نیز بار دیگر روند نزولی را تجربه خواهد کرد.

تحلیلگران کیتکو بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط حساس کنونی ۱۱۰۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد با افت بیشتری همراه خواهد شد.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت ۱۱۳۰ دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو شده و احتمالا به سطح ۱۱۵۰ دلاری خواهد رسید.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو که پیش از این از ۳۰۱ نفر از خوانندگان انجام شده اعلام گردیده بود که ۱۲۱ نفر معادل ۴۰ درصد خوانندگان بر این باورند که قیمت طلا تا پایان سه ماه سوم امسال به بیش از ۱۲۰۰ دلار می رسد.

۷۹ نفر معادل ۲۶ درصد نیز اعلام کرده بودند که قیمت طلا در این مدت بین ۱۱۵۰ تا ۱۱۹۹ دلار خواهد بود و ۲۶ درصد دیگر نیز پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا به کمتر از ۱۱۰۰ دلار خواهد رسید. ۸ درصد خوانندگان کیتکو نیوز نیز اعلام کرده بودند که قیمت طلا تا پایان سه ماه سوم امسال به کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در سه ماه سوم امسال به شدت تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار داشته است.

جسیکا فانگ تحلیلگر ارشد موسسه بی ام او کاپیتال تاکید کرد: در شرایط کنونی که سرمایه گذاران بین المللی نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت.

وی پیش بینی کرد که فدرال رزرو آمریکا تا اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

البته تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا تا زمانی که نرخ تورم این کشور با افزایش چشمگیری روبرو نشود، نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها