• ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۴
  • کد خبر: 1164

اطلاع نداشتن از زمان اورهال پتروشیمی ها، یکی از معضلات امروز واحدهای تولیدی به شمار می رود که توصیه می شود پتروشیمی ها برای تعادل روند بازار، یک تا دوماه قبل، اورهال خود را اعلام شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران (اینپیا)، در نشست هیئت مدیره انجمن ملی و اتحادیه تعاونی با مسئولان دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی که عصر سه شنبه ۳ شهریور ماه در شرکت ملی پتروشیمی برگزار شد رضا محتشمی پور رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: در حال حاضر قیمت ها هفتگی شده است و قیمت اخیری که اعلام شد میانگین هفته آخر است. در آینده نیز چنان چه تغییر جدی در بازار مشاهده شود دوباره قیمت را هفتگی اعلام کنیم؛ بنای ما این است تا بازار غافلگیر نشود.  اقدامات اخیر که با اجماع در انجمن انجام می شود و از سوی دیگر شبکه توزیع مویرگی که در تعاونی ها وجود دارد، جذاب و امیدوارکننده است و تلاش ما نیز بر کاهش مشکلات است.

 محتشمی پور گفت: امیدوارم این جلسه ها با طرح مشکلات و پیگیری های بعدی، تاثیری بر بهبود صنعت و رشد آن داتشه باشد.

عباس متوسلیان رییس انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران نیز در ادامه این نشست درباره نحوه قیمت گذاری مواد اولیه گفت: در حال حاضر قیمت گذاری بر مبنای جی سی سی صورت می گیرد که تقریبا بالاترین قیمت جهانی است و ما پیشنهاد می دهیم در نحوه قیمت گذاری ترکیبی از قیمت ها مبنا قرار گیرد تا یک قیمت رقابتی تر در صنعت به وجود بیاید و مشکلاتی که اکنون به وجود آمده و موجب حذف ما در برخی از بازها شده است، مرتفع شود.

وی همچنین پیشنهاد داد تا اعلام قیمت مواد اولیه از دو هفتگی به یک هفتگی تبدیل شود.

 رییس انجمن ملی در ادامه با اشاره به کیفیت مواد اولیه عرضه شده گفت: این انتظار وجود دارد که با توجه به دوره پساتحریم، مسئله کیفیت جدی گرفته شود. در حال حاضر گاهی تفاوتی میان جمبوبگ و پالت وجود ندارد؛ هر چند برخی از شرکت ها مانند اروند این موضوع را رعایت می کنند.

متوسلیان گفت: موضوع دیگر اطلاع از زمان اورهال پتروشیمی ها است، که قبل از اطلاع ما از این موضوع، برخی در بازار مطلع می شوند و برخی اوقات موضوع رانت اطلاعاتی، تولید کننده را به ستوه می آورد و تولید کننده را به عنوان مصرف کننده نهایی دچار مشکل می سازد؛ وی پیشنهاد که یک یا دو ماه قبل، اورهال اطلاع داده شود.

محتشمی پور نیز در ادامه درباره موضوع قیمت گذاری گفت: ما در این زمینه یک اصل کلی داریم و آن هر گاه شما به دلایلی متوجه اشکالاتی در مکانیزم شدید آن را به صورت مکتوب ارائه دهید تا متوجه اشتباه خود شویم و درصدد اصلاح آن برآییم یا این که در صورت لزوم، موضوع را توضییح دهیم.

 وی با پذیرفتن این موضوع که جی سی سی ایراد دارد، گفت: در این باره ما مصوبه قانونی سازمان بازررسی داریم و مشکل اصلی این است. ما در حال پیگیری هستیم با وجود این پیگیری تا امروز مصوبه ای در این زمینه دست ما نرسیده است؛ اما با اختیاری که داده شد این کار را انجام دادیم.

محتمشی پور در خصوص اعلام هفتگی قیمت ها گفت: در حال حاضر قیمت ها هفتگی شده است و قیمت اخیری که اعلام شد میانگین هفته آخر است. در آینده نیز چنان چه تغییر جدی در بازار مشاهده شود دوباره قیمت را هفتگی اعلام کنیم؛ بنای ما این است تا بازار غافلگیر نشود.

 وی گفت: چنان چه نوسان زیاد شود هفته آینده نیز قیمت اعلام خواهد شد، تا با بازارهای جهانی اختلاف پیدا نکنیم. رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی با سخت دانستن فرایند قیمت گذاری و محرمانه دانستن آن گفت: ما به صورت مدوام نظرات مصرف کننده و تولیدکننده در این زمینه را دریافت و آنها را مورد بررسی قرار می دهیم تا در صورت مشخص شدن خطا آن را اصلاح می کنیم.

محتشمی پور ادامه داد: هر سندی در مورد قیمت گذاری ارائه شود بلافاصه آن را رسیدگی می کنیم . در مواردی که نوسانات جدی وجود داشته باشد آن را با اطلاع قبلی، اعلام می کنیم.

خرازی از انجمن pvc نیز در این جلسه گفت: چگونه برنامه اورهال پتروشیمی ها مشخص نیست در حالی که هر واحد تولید برنامه دارد. منطقی نیست که ما از اورهال پتروشیمی ها مطلع نباشیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها