طلا

قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه به بالاترین سطح از اوایل ژوئن رسید که علت اصلی این مساله کاهش ارزش دلار آمریکا بوده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»؛ در حالی که ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در ۳ هفته اخیر رسیده است، قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر رسید.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار آمریکا در شرایطی است که جانت یلن رئیس فدرال رزرو در سخنرانی روز گذشته خود در نشست جکسون هول هیچ اشاره ای به سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده نکرده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر بودند تا یلن در این نشست درباره سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا صحبت کند.ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نیز در سخنان خود در این نشست اشاره مستقیمی به سیاست های پولی منطقه یورو طی ماه های آینده نکرده است.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر به بیش از ۱۲۹۲ دلار رسیده استقیمت طلا برای لحظاتی در مبادلات روز جمعه به بیش از ۱۲۹۷ دلار رسیده بود.

پس از اظهارات یلن ارزش دلار آمریکا در برابر یورو و ین ژاپن با کاهش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار با ۰.۷۲ درصد کاهش به پایین ترین حد در ۳ هفته اخیر رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان سفارش کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه جولای با بیشترین کاهش در ۳ سال اخیر روبرو شده است.

طلا به شدت در برابر نوسانات نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا حساسیت نشان می دهد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی های مربوط به افزایش سقف بدهی های آمریکا طی روزهای آینده می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشته باشد.

اگر سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری طی روزهای آینده شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. سطح حمایتی قیمت جهانی طلا نیز در کوتاه مدت ۱۲۸۰ دلار خواهد بود و در صورت شکستن این سطح حمایتی قیمت طلا با کاهش بیشتری روبرو می شود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع:مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها