طلا

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه تحت تاثیر افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار گرفته و با کاهش نسبی روبرو شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که شاخص سهام و ارزش دلار آمریکا همچنان با افزایش روبرو است، تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها با کاهش همراه شده و این مساله در نهایت موجب افت قیمت طلا در بازارهای بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۱۳۲۶ دلار رسیده استقیمت طلا در مبادلات روز دوشنبه نیز بیش از ۱.۴ درصد کاهش یافت که این میزان کاهش از اوایل جولای بی سابقه بوده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی امروز با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در ۱۰ ماه اخیر رسیده است.این در شرایطی است که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه مربوط به اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی را تصویب کرده است.

تحریمهای جدید شورای امنیت کل صادرات منسوجات کره شمالی را هدف قرار داده است. با این وجود میزان تجارت نفت کره شمالی به میزان فعلی باقی خواهد ماند. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید: وقتی تحریمهای جدید به تحریمهای قبلی اضافه شود ۹۰ درصد صادرات کره شمالی ممنوع خواهد شد و از آن جلوگیری می‌شود.

ارزش دلار آمریکا نیز در برابر یورو و ین ژاپن با افزایش روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که انتظارات تورمی در آمریکا طی ماه گذشته با کاهش همراه بوده است. وضعیت نگران کننده تورم در آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده داشته باشدفدرال رزرو آمریکا دستیابی به نرخ تورم ۲ درصدی را هدف اصلی خود قرار داده ولی هنوز نتوانسته است به این هدف دست یابد.

پیش بینی می شود برگزاری نشست بانک مرکزی انگلیس در روز پنجشنبه و انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلادر روزهای آتی خواهد داشت.پیش بینی می شود بانک مرکزی روسیه نیز روز جمعه نرخ بهره را به ۸.۵ درصد کاهش دهد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۱۴ درصد افزایش به بیش از ۸۳۵ تن رسیده است. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات قیمت طلا در شرایط کنونی باشد.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها