• ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱
  • کد خبر: 1324

در معاملات روز گذشته تالار بورس کالا، شرکت ملی مس آخرین عرضه خود در سال جاری را به میزان چهار هزار تن بر روی تابلو معاملات ثبت کرد که در نهایت حدود 3 هزار تن از محصول فوق داد و ستد شد

به گزارش دنیای معدن، معامله گر رینگ فلزات شرکت کارگزاری سی ولکس کالا ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به نتایج مذاکرات هسته ای، بایستی منتظر ماند که آینده نرخ دلار به چه سویی حرکت می نماید و چه تأثیری در معاملات فلزات اساسی از ابتدای سال آینده خواهد گذاشت.

شادی شمسی، با اشاره به اینکه قیمت فلزات اساسی از جمله مس و آلومینیوم براساس نرخ های جهانی LME و دلار مشخص می گردد، یادآور شد: در حال حاضر با توجه به اینکه سال آتی با افزایش نرخ مالیات مواجه خواهیم شد ولی کماکان، شرکت ملی مس به عنوان متولی تولید کالای مس در ایران، هیچگونه اقدامی در راستای تغییر فرمول قیمت گذاری محصول مس در سال 94 را در دستورکار قرار نداده است.

وی به تأثیر مستقیم رکود در میزان تقاضای فلزات اساسی اشاره کرد و افزود: در سال جاری عرضه محصولات فولادی برخی از شرکت های تولیدی پس از هر بار عرضه بورس کالا در نهایت بدون هیچگونه درخواست تقاضایی به کار خود پایان داده که این امر منجر به اشباع انبار کارخانه های مذکور گردیده.

شمسی، چشم انداز میزان تقاضای فلزات اساسی در سال 94 را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در صورت حصول توافق هسته ای و رفع تحریم ها میزان بودجه اختصاصی در فعالیت های عمرانی کشور متحول خواهد شد و در نهایت منجر به افزایش تقاضای فلزات اساسی و بهبود اوضاع شرکت های تولیدی می گردد.

وی در ادامه متذکر شد: در حال حاضر، بازار فلزات اساسی کشورها به دلیل رشد شاخص اقتصادی چین، افزایش ارزش دلار و همچنین مازاد تولید فلزات اساسی بازار لندن در وضعیت نا مطلوبی واقع شده اند.

معامله گر رینگ فلزات شرکت کارگزاری سی ولکس کالا در پایان در خصوص ارزیابی خود از آینده محصولات فلزات اساسی گفت: اکنون بورس لندن به عنوان مرجع قیمت گذاری فلزات اساسی است و با بررسی های به عمل آمده احتمال می رود حداکثر نرخ جهانی مس در سال آینده در محدوده قیمت پنج هزار و 900 دلار در هر تن باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها