یزدان سیف

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سال آینده گندم تولید داخل از طریق تابلوی بورس کالا به فروش خواهد رسید.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»،یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از نمایشگاه مطبوعات گفت:از سال آینده گندم تولید داخل از طریق تابلوی بورس کالا به فروش خواهد رسید.به این ترتیب ابتدا کارخانه های تولیدکننده آرد، گندم مورد نیاز خود را از طریق بورس کالا تهیه کرده و سپس مابه التفاوت رقم پرداخت شده به کشاورزان و نرخ رسمی توسط دولت به کشاورزان پرداخت خواهد شد لذا تغییر در سناریوی خرید گندم از خرید تضمینی به قیمت تضمینی بر اساس مطالعات کارشناسی و قانون افزایش بهره وری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که "طرح فروش محصولات کشاورزی از طریق بورس کالا در مورد دو محصول جو و ذرت در سه سال اخیر اجرا شده است" گفت: با توجه به موفقیت در اجرای این طرح در مورد دو محصول جو و ذرت، اینگونه به نظر می رسد که اجرای آن در مورد گندم بدون مشکل خاصی انجام پذیرد. ضمن اینکه پیش بینی های لازم برای مقابله با مخاطرات پیش روی اجرای این طرح انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: اجرای این طرح منجر به شفافیت در خرید و فروش، افزایش سرعت در پرداخت به کشاورزان، ورود بخش خصوصی به لجستیک بازار گندم و در نتیجه بهبود کیفیت گندم خواهد شد. البته طبق قانون دولت مکلف به خرید گندم از کشاورزان است؛ لذا در صورت عدم فروش محصول در تابلوی بورس دولت به تکلیف قانونی خود در این مورد عمل خواهد کرد.

منبع:برنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها