دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی معتقد است: تاثیر کاهش قیمت نفت بر حوزه پتروشیمی اندک و چیزی در حدود ۱۹ درصد است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، احمد مهدوی در خصوص تاثیر کاهش قیمت نفت بر حوزه پتروشیمی، گفت: بر اساس آمار، در ۸ ماه ابتدایی سال گذشته، افت قیمت نفت، تاثیر ۶۵ درصدی در حوزه نفت داشت و این در حالی است که در همین زمان، حوزه پتروشیمی تاثیر ۱۹ درصدی از این کاهش قیمت نفت را احساس کرد.

به گفته وی، حوزه پتروشیمی هم مانند حوزه نفت تاثیری از قیمت نفت می‌پذیرد اما آن‌طور که در حوزه نفت است، نخواهد بود. وی در خصوص اینکه قیمت نفت بیشتر بر کدام یک از محصولات پتروشیمی تاثیرگذار است، گفت: این کاهش قیمت بیشتر در حوزه محصولات پلیمری و برخی دیگر از محصولات است که بیشتر از خوراک مایع استفاده می‌کنند.

مهدوی تاکید کرد: تاثیر کاهش قیمت نفت بر حوزه پتروشیمی آن‌قدر اندک است که در مقایسه با دیگر حوزه‌ها به چشم نمی‌آید. پیش از این برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که تاثیر قیمت نفت در نهایت خود را بر کاهش کیفیت محصولات پتروشیمی نشان می‌دهد.

در این میان برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت نفت تاثیر چندانی از خود در ایران نشان نمی‌دهد. استدلال پایین بودن قیمت تمام شده تولید نفت، مساله‌ای است که در نهایت سبب شک و شبهه‌هایی در این خصوص شده است.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها