نفت

منابع آگاه می‌گویند اوپک و روسیه طرح کلی توافق برای تمدید مدت کاهش تولید نفت تا پایان سال میلادی آینده را طرح‌ریزی کرده‌اند و دوطرف همچنان سرگرم کار روی جزییات مهم هستند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه تولیدکنندگان متعدد غیراوپک که در راس آنها روسیه قرار دارد، هفته جاری برای بحث درباره تمدید محدودیت تولیدشان در وین دیدار خواهند کرد. مسکو نسبت به ضرورت تمدید توافق تردید دارد زیرا توافق کنونی تا پایان مارس سال آینده ادامه دارد.

بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: مسکو و ریاض پس از روزها مذاکره، اکنون به توافق رسیده‌اند که باید مدت بیشتری کاهش تولید را در نشست ۳۰ نوامبر اعلام کنند. روسیه خواهان آن است که تمدید توافق شامل زبان جدیدی باشد که میزان محدودیت را به سلامت بازار نفت مرتبط خواهد کرد.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آر بی سی گفت: هدف متعادل شدن مجدد بازار در سال ۲۰۱۷ محقق نشده است بنابراین همه موافق تمدید توافق برای رسیدن به اهداف نهایی هستند. روسیه نیز از این پیشنهادها حمایت می‌کند. گزینه‌های مختلف اکنون مورد بررسی قرار دارند و جزییات آنها در نشست ۳۰ نوامبر مورد بحث قرار خواهند گرفت.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هفته گذشته با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تماس تلفنی داشت و در این گفت وگو، دو طرف بر اهمیت همکاری بیشتر میان روسیه و عربستان سعودی در بازارهای هیدروکربن جهانی تاکید کردند.

به گفته این منبع آگاه، توافق هنوز نهایی نشده زیرا روسیه و عربستان هنوز درباره زبان جدید پیمانشان به توافق نرسیده‌اند.

کشورهای اوپک و غیراوپک برای تامین درخواست‌های روسیه از جمله مرتبط کردن کاهش تولید با تعادل عرضه و تقاضا در بازار جهانی، درباره فرمول‌های مختلفی بحث می‌کنند. یک گزینه دیگر اشاره واضح به این حقیقت است که توافق می‌تواند تا اوایل سال آینده مورد بازبینی قرار بگیرد و احتمالا یک نشست دیگر برگزار می‌شود.

توافق میان اوپک و روسیه هر چه باشد، این کشورها در اواسط سال ۲۰۱۸ دوباره فرصت بازبینی توافقشان را خواهند داشت زیرا اوپک احتمالا در آن زمان یک نشست در سطح وزیران برگزار خواهد کرد. اوپک سمینار بین‌المللی خود را در ۲۰ و ۲۱ ژوئن در وین برگزار خواهد کرد. در این کنفرانس افراد دنیای نفت حضور پیدا می کنند و معمولا با نشست وزیران مصادف می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها