بورس کالا از آغاز پروژه راه اندازی سامانه جامع معاملات الکترونیکی همواره با تعاملی خوب با کانون کارگزاران و جلب دیدگاه های نمایندگان کارگزاران کالایی، شرایط را برای آغاز به کار هرچه کارآتر این سامانه فراهم کرده است.

مدیر امور اعضای کانون کارگزاران با بیان مطلب فوق به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: بعد از استقرار (آزمایشی) سامانه جامع معاملات الکترونیکی (TTS)و درخواست شرکت بورس کالای ایران بابت دریافت نقطه نظرات، کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار با حضور اعضای کارگروه امور معاملات و پایاپای کالا جلسه ای را ترتیب داد تا در مورد این نرم افزار نقطه نظرات اعضا بیان شود.

بهنام بهزادفر افزود: این جلسه 11خرداد ماه جاری با حضور مدیر امور ناظرین و تالارها و مدیر ICT بورس کالا تشکیل شد و اعضای کارگروه نقطه نظرات خود را جهت زمان بندی نحوه انجام معاملات و انتقال تدریجی کالاها به سامانه مذکور اعلام کردند.

بهزادفر تصریح کرد: در نهایت مقرر شد ضمن تقویت نسخه آزمایشی، این کارگروه در ادامه نیز جلساتی جهت بهبود این سامانه ارائه دهد. کانون کارگزاران در همین راستا اقدام به نظرسنجی از اعضای خود نموده تا با توجه به راه‌اندازی قریب‌الوقوع سامانه معاملات جدید بورس کالا (TTS) و همچنین وجود برخی مشکلات احتمالی در این سامانه نقطه نظرات خود را به این کانون ارائه کنند.

 مزایای سامانه جامع کالایی

عضو کارگروه معاملات کالا و مدیر کالایی کارگزاری بانک آینده نیز در خصوص سامانه جامع کالایی به  «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: ایجاد تحول در سامانه معاملاتی بورس کالای ایران علاوه بر اینکه به روند دادوستدها سرعت می بخشد، باعث دسترسی آسان تر معامله گران به سامانه معاملات خواهد شد.

فرزاد هیبتی در ادامه بزرگترین مزیت این سامانه را تقویت ارتباط کارگزاران با مشتریان عنوان کرد و افزود: با مجهزتر شدن امکانات در این سیستم معاملاتی، کارگزاران می توانند تابلوی معاملاتی را در دفاتر خود داشته باشند بر همین اساس سرویس دهی کارگزار به مشتری افزایش پیدا می کند. در حقیقت سيستم جامع معاملات بورس كالا به كارگزاران كمک می كند تا به صورت موثر ريسک هايشان را كنترل و در عين حال كارايی عمليات روزانه را افزايش دهند.

مدیر کالایی کارگزاری بانک آینده اظهار کرد: سيستم مذكور ابزارهايی را به کارگزار ارايه می دهد تا ضمن پوشش عمليات مرتبط با گروه های مختلف کالا ، جريان كامل فيزيكی و مالی قراردادهای نقد، مديريت گردد.

هیبتی در پاسخ به این سوال که چرا برخی کارگزاران نگران راه اندازی سیستم جامع کالایی هستند؟ پاسخ داد: برخی از کارگزاران تصور می کنند با آمدن همزمان تمام کالاها بر روی تابلو از تمرکز آن ها در حین معامله کاسته خواهد شد، اما به نظر می رسد که راهکارهای خوبی برای این رفع این موضوع در سامانه جدید در نظر گرفته شده باشد با همه این تفاسیر اگر ایرادی در روند معاملات سامانه جامع وجود داشته باشد، با تعامل بخش انفورماتیک بورس رفع خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر کانون کارگزاران در حال بررسی این سامانه است و فردا نیز در همین رابطه نشستی برگزار می شود که طی آن نقطه نظرات مربوط به سیستم جامع معاملاتی مورد بررسی قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها