بهای اونس در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شد، اما در کل بهای اونس طی هفته گذشته کاهش یک درصدی را تجربه کرد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، تصمیم فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در هفته گذشته داشت.

البته بهای هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با ۱۵/۴۰ دلار افزایش به بیش از ۱۰۶۵ دلار رسید ولی در مجموع طی هفته گذشته با کاهش یک درصدی روبرو شد.

همچنین بهای این فلز گرانبها روز پنج شنبه گذشته به پایین ترین سطح از سال ۲۰۰۹ میلادی رسیده بود.

«نعیم اسلم» تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آوا ترید تاکید کرد: ما هنوز بر این باوریم که قیمت جهانی طلا در بلندمدت با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد، چرا که اتفاقات زیادی وجود دارد که می تواند اقتصاد جهانی را از مسیر رشد و رونق خارج کند و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی، سرمایه گذاران از طلا برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه های خود استفاده خواهند کرد. نوسانات احتمالی شاخص سهام طی ماه های آینده نیز می تواند دلیل خوبی برای سرمایه گذاری در بازار طلا باشد.

البته برخی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که ادامه روند صعودی ارزش دلار می تواند در کوتاه مدت موجب کاهش بیشتر قیمت طلا شود، چرا که به نظر می رسد سطح حمایتی حساس قیمت طلا در روزهای آینده ۱۰۴۶ دلار در هر اونس خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز زرد تا سطح ۱۰۰۰ دلاری کاهش خواهد یافت.

منبع: پایگاه اینترنتی مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها