فولاد

انجمن جهانی فولاد گزارش داد: تراز تجاری ایران در بخش فولاد در سال ۲۰۱۶ با مثبت ۹۷۱ هزار تن به بالاترین میزان در ۱۰ سال اخیر رسید. این در حال است که تراز تجاری ایران در سال ۲۰۰۷، منفی ۱۱.۶میلیون تن به ثبت رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انجمن جهانی فولاد طی انتشار گزارشی اطلاعات مربوط صادرات، واردات و مصرف فولاد ۷۴کشور جهان را در ۱۰ سال اخیر منتشر کرد که براساس این گزارش در سال ۲۰۰۷، ایران با تراز تجاری منفی ۱۱.۶ میلیون تن فولاد بزرگترین واردکننده منطقه بود در حالی که در سال ۲۰۱۶ به بزرگترین صادر کننده منطقه تبدیل شده و با تراز تجاری مثبت ۹۷۱ هزارتن جایگزین ترکیه شد. در سال ۲۰۱۵ تراز تجاری فولاد ایران منفی ۶۷۴هزارتن بود.

مصرف ظاهری فولاد در ایران در سال گذشته میلادی ۱۹میلیون و ۱۰۵هزار تن و سرانه ۲۳۸کیلوگرم و مصرف واقعی فولاد نیز ۲۰میلیون و ۷۶۲هزار تن و سرانه مصرف واقعی۲۵۹ کیلوگرم به ثبت رسید.

کشورهای برتر صادرکننده فولاد

مجموع صادرات ۷۴کشور جهان ۴۶۹میلیون و ۴۵۲هزار تن و مجموع واردات نیز ۴۱۲ میلیون و۴۵۹هزار تن گزارش شده است.بیشترین صادارت را چین با ۱۰۸میلیون و ۶۶هزار تن و پس از آن ژاپن با ۴۰میلیون و ۵۰۵هزار تن داشتند.

رتبه های سوم تا پنجم متعلق به کشور های روسیه با ۳۱میلیون و ۱۵۵هزار تن، کره جنوبی با ۳۰ میلیون و ۵۸۶هزار تن و آلمان با ۲۵ میلیون و ۸۷هزار تن بوده است.مجموع صادرات فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶برابر با ۱۴۰میلیون و ۵۸۷هزار تن بود.

صادرات ایران نیز با رتبه نخست منطقه به ۵ میلیون و ۶۵۴هزار تن افزایش یافت(سال ۲۰۱۵ این میزان ۳میلیون و ۷۹۸هزار تن بود).

۵ واردکننده برتر فولاد۲۰۱۶

بیشترین واردات فولاد در سال ۲۰۱۶ در کشور آمریکا ۳۰میلیون و ۹۱۳هزار تن و پس از آن آلمان با ۲۵ میلیون و ۵۱۹هزار تن در رتبه دوم و کره جنوبی ۲۳میلیون و ۲۸۵هزار تن، ویتنام ۱۹ میلیون و ۹۴۹هزار تن و ایتالیا ۱۹ میلیون و ۶۱۶هزار تن در رتبه های سوم تا پنجم جای گرفتند.

واردات ایران در سال ۲۰۱۶برابر با ۴ میلیون و ۶۸۳ تن بود که کمترین میزان واردات کشورهای خاورمیانه را داشت.

منبع:ایمیدرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها