نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲ سنت کاهش به ۶۹ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به رغم فعالیت های حفاری در آمریکا و کانادا که نشان دهنده افزایش تولید نفت آمریکای شمالی در ماه های آینده است، تداوم اجرای توافق کاهش تولید توسط اوپک و روسیه موجب شد تا قیمت نفت در نزدیکی بالاترین رقم های ۳ سال گذشته باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲ سنت کاهش به ۶۹ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۰ سنت کاهش به ۶۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.قیمت هر دو شاخص نفتی هفته گذشته به بالاترین رقم ها از دسامبر ۲۰۱۴ تاکنون رسید به نحوی که نفت برنت رقم ۷۰ دلار و ۵ سنتی و نفت خام آمریکا رقم ۶۴ دلار و ۷۷ سنتی را تجربه کرد.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت، قیمت نفت اخیرا «به پشتوانی آمارهایی که حکایت از تداوم کاهش شکاف عرضه و تقاضا دارد» افزایش یافته است.

عامل اصلی تقویت بازار نفت، کاهش تولید های اوپک و روسیه است. این کاهش ها که از ژانویه سال گذشته آغاز شده قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه یابد. همزمانی توافق کاهش تولید با رشد قوی تقاضا موجب شده تا قیمت نفت از اوایل ماه دسامبر تاکنون بیش از ۱۳ درصد افزایش یابد.اما عوامل دیگری از جمله ریسک های سیاسی نیز در رشد قیمت نفت بی تاثیر نبوده اند.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند قیمت های بالای ۶۰ دلار پایدار نخواهد بود زیرا این رقم ها موجب تشویق تولید بیشتر نفت شیل در آمریکا خواهد شد.

شرکت های انرژی امریکایی در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه، ۱۰ سکو به تعداد سکوهای حفاری نفتی افزودند و تعداد کل سکوها را به ۷۵۲ مورد رساندند. این بیشترین افزایش تعداد سکوها از ژوئن ۲۰۱۷ تاکنون است.

منبع:رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها